۱۸ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۷
"فرمانده" برای فرمانده

گروه تواشیح تسنیم به تازگی تازه‌ترین اثر خود به نام "فرمانده" را برای سردار سلیمانی فرمانده جبهه‌های مقاومت منتشر کردند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تواشیح به یکی از بخش‌های فعالیت فرهنگی در بین گروه‌های مذهبی و عقیدتی در ایران تبدیل شده است. این گونه از دعا و یا سرود که با موسیقی و اشعاری کاملاً عقیدتی در ارتباط است و مدل‌های متنوعی دارد و در روش‌هایی مثل بدون موسیقی و گروهی یا تک خوان اجرا می‌شود.

در تاریخ بیش از ۴۰ ساله جمهوری اسلامی، مناسبت‌ها و رخدادهای گوناگون باعث شده تا گروه‌های تواشیح متناسب با آن‌ها اقدام به تولید اثر کنند. حتی در برخی برهه‌های زمانی مانند دفاع مقدس اهمیت چنین فعالیت‌هایی برای بالا بردن روحیه رزمندگان بسیار حیاتی بود. با این حال در چند ماه گذشته شهادت سردار سلیمانی، یک موج فرهنگی به راه انداخت و در بین گروه‌های مختلف تواشیح به تولیدات آثاری در وصف این فرمانده جبهه مقاومت و قدس زدند.

گروه تواشیح تسنیم اصفهان نیز یکی از این گروه‌ها بود که با اشعاری چند زبانه یک تواشیح بین المللی چند زبانه به بهانه شهادت سردار سلیمانی اجرا کردند. همچنین با ساخت کلیپی از این تواشیح آن را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشتند.

سجاد اسحاقیان، سرپرست گروه تواشیح تسنیم درباره فعالیت‌های این گروه گفت: گروه تسنیم در سال ۱۳۹۲ متشکل از قاری‌های نوجوان اصفهان آغاز بکار کرد. در چند سال اخیر برنامه‌ها و اجراهای متعددی داشتیم، اما پس از شهادت سردار قاسم سلیمانی به فکر ساخت یک کار بین‌المللی با اشعار چند زبانه افتادیم. مراحل مختلف این کار برای شهدای جبهه مقاومت و سردار سلیمانی انجام شد.

وی ادامه داد: در این کار از اشعاری استفاده کردیم که پیام‌های مهمی را به آن سوی مرزها برساند. برای آهنگ سازی نیز زمان زیادی صرف شد و با استفاده از بهترین استودیوهای ضبط سعی شد کار با کیفیتی تحویل مخاطبان بدهیم. این کار قابل پخش در رسانه‌های عربی و کشورهایی چون عراق و لبنان است.

اسحاقیان با بیان اینکه "موضوع تواشیح فرمانده مختص به سردار سلیمانی نمی‌شود و کلیه شهدا جبهه مقاومت را در بر می‌گیرد." تاکید کرد: این کار مستقل است و گروه تسنیم با هزینه شخصی این کار را آماده کرد. تولید کلیپ تصویری هم توسط اعضای گروه و بدون هزینه خاصی انجام شد. آهنگسازی این اثر را محمدرضا افروز انجام داد که وی نیز از اعضای گروه تواشیح تسنیم است.

کد خبر 417552

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.