ارائه پیشنهادات شورای شهر تهران به ستاد مقابله با کرونا

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: قرار است شورای شهر برنامه‌هایش را به صورت مصوبه و مکتوب به شهردار برساند تا حناچی بتواند آن را به ستاد ملی مقابله با کرونا ارائه دهد. 

به گزارش خبرنگار ایمنا، محسن هاشمی در حاشیه دویست و ششمین جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران درباره جزئیات جلسه هم‌اندیشی صبح امروز (یکشنبه) اعضای شورا با شهردار تهران اظهار کرد: اقداماتی که مدیریت شهری تهران می‌تواند برای کاهش حضور مردم در سطح شهر انجام دهد یکی از موضوعات مطرح شده در این جلسه بود.

وی افزود: پیشنهاداتی مطرح شد از جمله اینکه مردم عادی براساس آخرین رقم کارت ملی خود به ۱۰ دهک تقسیم شوند و هرکدام یک روز امکان خروج از منزل برای پیگیری مسائل اداری و اقتصادی و حتی خرید را داشته باشند، که این مسئله سبب کاهش شدید حضور مردم در خیابان‌ها می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: این موضوع نیاز به بررسی کارشناسی دارد و نیاز است شهردار تهران این مسئله را در ستاد ملی کرونا مطرح کند یا جریمه و توصیه‌هایی اتخاذ شود که در اثر آن خروج از منزل به یک دهم برسد.

وی اضافه کرد: همچنین پیشنهاد حذف ترافیک مطرح شد ولی باید توجه داشت که حذف طرح به تنهایی تأثیرگذار نیست و باید برنامه‌ای جهت حضور کمتر مردم در سطح شهر نیز اجرایی شود.

هاشمی با اشاره به مطرح شدن موضوع تعداد کیت‌های تشخیص کرونا در جلسه هم‌اندیشی، خاطرنشان کرد: در حال حاضر تست‌ها در حد دماگیری است و باید از کیت‌های آزمایشگاهی به طور چشمگیر در پایتخت برای تهرانی‌ها استفاده کنیم و غربالگری جامعی را انجام دهیم.

وی ادامه داد: در جلسه هم‌اندیشی قرار شد که شورای شهر برنامه‌هایش را به صورت مصوبه و مکتوب به شهردار برساند تا حناچی بتواند آن را به ستاد ارائه دهد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران تصمیم‌گیری و اقدامات حمایتی در قبال کارگران روزمزد پایتخت را منوط به تصمیم ستاد استانی و ملی مقابله با کرونا دانست.

وی اظهار کرد: در جلسه صحن امروز در مورد مجازی برگزار شدن جلسات شورا مباحثی مطرح شد، ولی از آنجایی که طبق آئین‌نامه هیأت وزیران، این مسئله امکان‌پذیر نیست، قرار شد با ستاد مقابله با کرونا و هیأت وزیران مکاتباتی داشته باشیم تا اگر شرایط اضطراری شد، جلسات مجازی برگزار شود.

کد خبر 417546

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.