به گزارش ایمنا، حجت الاسلام و المسلمین علی ذوعلم با اشاره به اینکه این اقدام در جهت جامعتر و کارآمدتر شدنِ محتوای کتابهای درسی انجام میشود، اظهار کرد: در سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی جلسات هیئت اندیشه ورزی مخصوص دانش آموزان، به عنوان مخاطبان اصلی و بهره بردار نهایی کتابهای درسی برگزار میشود.
وی افزود: در همین راستا باید دانش آموزان را در سازماندهی محتوا و اولویتها دخیل کرده و از آنها استفاده کنیم؛ به ویژه دانشآموزان نخبه و فعال در تشکلهای دانشآموزی مانند اتحادیه انجمنهای اسلامی دانش آموزان، بسیج دانشآموزی یا سازمان دانشآموزی که از تأمل عمیقتری برخوردارند.
بنابر اعلام روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با تاکید بر اینکه ما باید به کارآمدتر کردن فرآیندها، پژوهشها، تألیف کتابهای درسی و تولید بستههای یادگیری بپردازیم، گفت: بازآرایی ساختاری سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی، استقرار کامل ۱۱ حوزه تربیت و یادگیری، شکل دهی به شورای راهبردی حوزههای تربیت و یادگیری، برخی از اقداماتی است که کمک میکند فرآیندها کاملتر شود.
ذوعلم تصریح کرد: راهکار دیگر در این زمینه فعال کردن و حضور این دانش آموزان نخبه در سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی است تا بتوانند مطالبات خودشان را مطرح کنند، نقایص برطرف و در نهایت خروجی این سازمان تأثیرگذار، عمیقتر، با کیفیت تر و متقن تر شود.
نظر شما