محل فعلی نمایشگاه اصفهان پردیس فرهنگی شهر می‌شود

مدیر منطقه چهار شهرداری اصفهان گفت: محل فعلی نمایشگاه اصفهان پس از انتقال آن به محل جدید، به عنوان پردیس فرهنگی شهر اصفهان به صورت قرینه با پردیس هنر احداث خواهد شد.

رضا اخوان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: محل فعلی نمایشگاه اصفهان واقع در پل تاریخی شهرستان به لحاظ مشکلات دسترسی، پارکینگ و فضای نامناسب مطلوب جهان شهر اصفهان نیست.

وی با اشاره به پروژه نمایشگاه بزرگ اصفهان، تصریح کرد: بسترسازی، زمین، پروانه و پشتیبانی لجستیک پروژه نمایشگاه بر عهده منطقه چهار بوده و توسط شرکت نمایشگاه‌ها در حال احداث است.

مدیر منطقه چهار شهرداری اصفهان در خصوص فضاهای بلاتکلیف ضلع جنوبی محور خیابان مشتاق حدفاصل میدان بزرگمهر تا پل اشکاوند، گفت: با همت و مشارکت شهروندان و مالکان برای ساماندهی فضاهای بلاتکلیف برنامه ریزی شده تا به عنوان مثال کارخانه پشم خورشید به وسعت ۱۴ هزار متر مربع که در حال حاضر بلااستفاده است با کاربری ویژه مورد استفاده قرار گیرد.

وی ادامه داد: جلسات متعددی با مالکان این کارخانه برگزار و به این جمع بندی رسیدیم که با مشارکت مالکان، کاربری‌های همگن با محیط اطراف آن تعریف کنیم؛ این جلسات با محوریت معاونت شهرسازی و معماری و معاونت مالی و اقتصادی شهرداری پیگیری و به زودی نهایی خواهد شد.

اخوان تصریح کرد: کارخانه «رنگرزی زهره» در مجاورت تأسیسات سازمان آب منطقه‌ای واقع در حاشیه رودخانه زاینده رود نیز در آینده نزدیک تعیین وضعیت خواهد شد و با کاربری متناسب با محیط اطراف و سازه‌های متفاوت باز زنده سازی و احیا می‌شود.

وی با اشاره به پارک طبیعی شرق به عنوان بزرگترین پارک طبیعی شهر گفت: پارک طبیعی شرق به وسعت سه هزار و ۴۰۰ هکتار است که بخش عمده‌ای (دو هزار و۴۰۰ هکتار) از آن در اختیار منطقه چهار، بخشی در اختیار منطقه شش و بخش دیگر در اختیار منطقه ۱۵ است.

مدیر منطقه چهار شهرداری اصفهان اظهار کرد: مقرر شد با توجه به نیازسنجی و شرایط زیست محیطی محل پارک طبیعی شرق که پتانسیل خوبی برای شهر بشمار می‌رود و با توجه به نیاز شهروندان بعضی از کاربری‌ها در محدوده دو هزار و ۴۰۰ هکتاری در اختیار این منطقه طراحی شود.

وی با بیان اینکه فاز نخست پارک طبیعی شرق شامل محوطه سازی، پیاده رو سازی، فضای سبز و لندسکیپ سال گذشته به بهره برداری رسید، گفت: فاز دوم این پروژه نیز طراحی شده، اما باتوجه به هزینه بالای مورد نیاز با مشارکت سرمایه گذار بخش خصوصی اجرایی خواهد شد.

اخوان افزود: فاز دوم و سوم پردیس اشراق به عنوان مجموعه تفریحی، فرهنگی، رفاهی و گردشگری احداث می‌شود البته باید زیرساخت‌ها را فراهم کرد.

کد خبر 417535

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.