مشارکت داوطلبان مردمی و گروه‌های جهادی راهکاری مؤثر برای مقاله با کرونا

معاون خدمات شهری شهردار مشهد گفت: مشارکت موثر و خدمات صادقانه داوطلبان مردمی و گروه های جهادی، در کنار مدیریت شهری راهکاری موثر برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی یعقوبی ضمن بازدید از فعالیت گروه‌های جهادی فعال در زمینه مقابله با ویروس کرونا، اظهار کرد: نیروهای داوطلب زیادی، در زمینه‌ها مختلف از جمله برای فعالیت در کنار نیروهای آتش نشان، پاکبان، آرامستان ها و حتی ضدعفونی سطح شهر اعلام آمادگی کرده‌اند و گروه‌هایی نیز به صورت خودجوش تشکیل شده که در برخی موارد با تأمین تجهیزاتی از سوی شهرداری از جمله لباس و مواد ضدعفونی و یا دستگاه ضدعفونی، اقدام به ضدعفونی و ارائه خدمت در محله‌های خودشان و محله‌های حاشیه شهر می‌کنند.

وی افزود: در حال حاضر علاوه بر انجام فعالیت‌های خدمات شهری در سطح شهر به صورت شبانه روزی، کلیه فعالیت‌های ضدعفونی معابر و مبلمان شهری نیز با هماهنگی ادارات خدمات شهری در هر منطقه، در مجموع با ۳۲ اکیپ خودرویی سبک و ۳۳ تانکر فشار قوی خدمات شهری و آتش نشانی به همراه بالغ بر ۲۰۰ نفر نیرو طبق برنامه مشخص در شیفت صبح و عصر در حال انجام است.

معاون خدمات شهری شهردار مشهد با بیان اینکه در شیفت شب نیز دو دستگاه خودرو مه پاش، فعال است، تصریح کرد: علاوه بر این بالغ بر ۳۰۰ نفر در قالب آتش نشان داوطلب با تأمین تجهیزات مورد نیاز از سوی شهرداری، صادقانه در حال خدمت هستند.

وی گفت: در حقیقت حضور داوطلبان مردمی و گروه‌های جهادی، ضمن ایجاد روحیه مضاعف در بین عوامل اجرایی، در تقویت مشارکت شهروندان برای انجام فعالیت‌های مورد نیاز جهت جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و همراهی بیشتر آنها در این خصوص مؤثر است و به دلیل نقش مؤثر این نیروهای داوطلب، مدیریت شهری در حمایت از این گروه‌های جهادی دریغ نخواهد کرد.

در ادامه این بازدید، حجت الاسلام و المسلمین پژمان‌فر نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی نیز با تاکید بر اینکه اقدامات شهرداری مشهد و نیروهای جهادگر در جهت مقابله با ویروس کرونا پسندیده و ارزشمند است، گفت: امید است با تلاش نیروهای جهادگر و خودجوش در کنار نیروهای خدمت رسان شهرداری مشهد بتوانیم همانند دوران جنگ تحمیلی در مقابله با این ویروس در کمترین زمان ممکن پیروز شویم.

وی افزود: برای رسیدن به این هدف و انجام فعالیت‌های ضدعفونی، لازم است با مشارکت در طرح نذر سلامت، برای تأمین مایحتاج کسانی که در این شرایط دچار مشکل شده نیز اقدام کنیم.

کد خبر 417521

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.