موج جدید بارشی در راه اصفهان/ پیش بینی ۴۰۰ میلی متر بارندگی صحت ندارد

کارشناس مسئول پیش بینی هوای استان اصفهان از ورود سامانه بارشی جدید از روز سه شنبه به استان و فعال بودن آن تا پایان هفته جاری خبر داد و گفت: خبرهای فضای مجازی مبنی بر پیش بینی بارش ۴۰۰ میلی متری در زاگرس مرکزی شایعه است و صحت ندارد.

زهرا سیدان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با اشاره به تداوم ناپایداری‌های جوی در استان اصفهان، اظهار کرد: امروز وزش باد نسبتاً شدید پدیده غالب بسیاری از مناطق استان است و در نیمه شمالی، شرقی و مرکزی اصفهان در ساعات بعد از ظهر وزش باد با گرد و خاک و کاهش دید افقی همراه خواهد بود.

وی با بیان اینکه روز دوشنبه جو آرام و پایدار خواهد شد، افزود: با نفوذ امواج ناپایدار از روز سه شنبه تا پایان هفته جاری در بسیاری از مناطق استان افزایش ابر، بارش‌های رگباری و رعد و برق، ریزش تگرگ و وزش باد نسبتاً شدید تا شدید پیش بینی می‌شود؛ فعالیت این امواج در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه شدت می‌یابد.

سیدان در واکنش به شایعات فضای مجازی مبنی بر بارش ۴۰۰ میلی متر باران در هفته جاری در زاگرس مرکزی، گفت: این شایعات ماه‌ها است که در فضای مجازی با ورود هر سامانه بارشی به کشور منتشر می‌شود؛ پیش بینی بارش۴۰۰ میلی متری صحت ندارد.

کارشناس مسئول پیش بینی هوای استان اصفهان با بیان اینکه دمای هوا در ۲۴ ساعت آینده تغییر محسوسی ندارد، ادامه داد: خوروبیابانک و چوپانان با دمای ۲۷ درجه سانتی گراد بالای صفر و بویین میاندشت با دمای دو درجه سانتی گراد زیر صفر به ترتیب گرم‌ترین و سردترین مناطق استان خواهند بود.

وی اضافه کرد: بیشینه دما در کلانشهر اصفهان امروز به ۲۳ درجه سانتی گراد بالای صفر و کمینه دما صبح فردا به ۹ درجه سانتی گراد بالای صفر می‌رسد.

کد خبر 417516

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علیرضا محمدی IR ۰۳:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
    0 0
    پروردگارا کشور ما را و اصفهان ما را از خشکسالی نجات بده ..پروردگارا بارندگی ایران ما را میانگین به سیصد پنجاه برسان .....خدایا بارندگی یکسال ابی اصفهان را به چهارصد برسان....ما خشکسالی شدیدی داشتیم و فراموش نمی کنم که قناتها چگونه اب داشتند