پایان عملیات غربالگری و تب‌سنجی بیش از ۲۱ میلیون مسافر نوروزی

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به پایان عملیات غربالگری و تب سنجی مسافران نوروزی در ورودی و خروجی استان‌ها، گفت: از ۲۷ اسفند سال گذشته تا ساعت ۱۶ روز ۱۴ فروردین ۹۹، به ۲۱ میلیون و ۶۴۰ هزار و ۸۶۱ نفر خدمات غربالگری و تب سنجی ارائه شد.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر، مرتضی سلیمی در خصوص اجرای طرح غربالگری و تب سنجی در ورودی و خروجی استان‌ها، اظهار کرد: با توجه به شرایط حساس و تردد بیش از حد مردم و مسافرین به شهرهای شمالی کشور اجرای طرح غربالگری و تب سنجی در کشور آغاز شد.

وی اضافه کرد: در این طرح نیروهای عملیاتی هلال احمر بر اساس وضعیت استان‌ها در بیش از ۸۵۱ پست موقت در ورودی و خروجی شهرها، ایستگاه قطار و فرودگاه‌ها برای کنترل مسافرین و شناسایی افراد مشکوک به کرونا فعالیت کردند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیان اجرای طرح غربالگری و تب سنجی از ۲۷ اسفندماه به طور ویژه در ۱۳ استان کشور که در ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا مصوب شده بود، افزود: با استقرار ۳۹۴ پست موقت که در هر پست ۴ نفر نیروی آموزش دیده از نجاتگران، اعضای جوانان و داوطلبان جمعیت هلال احمر به صورت شبانه روزی تا پایان روز ۱۴ فروردین اقدام به بررسی سلامت مسافرین و ارجاع افراد مورد نیاز به درمان، به نیروهای بهداشت و درمان شد و این طرح با هماهنگی استانداری‌ها و همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی، نیروی انتظامی، پلیس راهور، راهداری و ضابطین قوه قضائیه انجام شد.

وی درباره تعداد افراد کنترل شده در طرح غربالگری و تب سنجی جمعیت هلال احمر، تاکید کرد: در طول اجرای طرح ۲۱ میلیون و ۶۴۰ هزار و ۸۶۱ نفر غربالگری شدند که بیشترین افراد کنترل شده با تعداد یک میلیون و ۶۵۳ هزار و ۷۹۴ نفر مربوط به روز ۷ فروردین ماه با کنترل سرنشینان ۷ میلیون ۷۱۸ هزار و ۸۴ خودرو انجام شد.

به گفته سلیمی، ۱۴ هزار و ۳۰۲ نفر از سرنشینان خودروها که مورد غربالگری و تب سنجی قرار گرفتند، دارای علائم تب بالا و مشکوک به ابتلاء به بیماری کرونا بودند که یک هزار و ۶۹۰ نفر با علائم تب بالا و بیماری در روز سوم فروردین ماه به مراکز درمانی ارجاع داده شدند.

وی با اشاره به فعالیت ۴ هزار و ۹۳۰ نفر در هر روز در پست‌های غربالگری و تب سنجی هلال احمر در استان‌های مختلف کشور، اظهار کرد: در مجموع از ۹۵ هزار و ۳۷۱ نفر روز نیروی امدادی برای اجرای طرح ملی غربالگری و تب سنجی هموطنان با به کارگیری ۱۵ هزار و ۲۷۸ دستگاه روز خودرو استفاده شد.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر درباره پست‌های فعال در ۱۳ استان ویژه کشور، ۳۹۴ پست غربالگری در استان‌های تهران، قزوین، خراسان رضوی، گیلان، گلستان، مازندران، قم، مرکزی، اصفهان، سمنان، همدان، البرز و لرستان، تاکید کرد: در مجموع ۱۰ میلیون ۶۷۸ هزار و ۳۲ نفر در پست‌های غربالگری این ۱۳ استان غربالگری شدند و ۹ هزار و ۵۱۰ نفر از این افراد برای ادامه روند درمان به مراکز درمانی ارجاع داده شدند. به علاوه ۲ هزار و ۳۵۰ نفر روز نیروی امدادی در پست‌ها وظیفه غربالگری و تب سنجی هموطنان را بر عهده داشتند.

کد خبر 417515

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.