۱۷ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۴
اطفای ۷۸۸ حریق در سنندج

رییس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج گفت: سال گذشته یک هزار و ۳۵۱ عملیات در این شهر انجام شد که ۷۸۸ مورد آن اطفا حریق و ۵۶۳ مور نیز عملیات امداد و نجات بوده است.

به گزارش ایمنا، سهیل فضل‌وزیری اظهار کرد: عملیات اطفای حریق شامل ۴۴۵ مورد عملیات اطفای حریق فضای سبز، کشاورزی، مرتع و جنگل، ۱۲۰ مورد مسکونی، ۸۸ مورد خودرو و ماشین‌آلات، ۵۵ مورد تجاری، ۳۱ مورد ضایعات و زباله، ۱۱ فقره انبار، هشت فقره صنعتی، چهار مورد اداری، چهار مورد تأسیسات شهری، سه مورد مراکز تجمعی و آموزشی، دو مورد مراکز بهداشتی و درمانی و ۱۷ فقره نیز سایر موارد بوده است.

وی اضافه کرد: عملیات امداد و نجات این سازمان نیز شامل ۲۴۲ مورد گرفتن حیوانات وحشی و موذی، ۹۰ مورد آسانسور، گیر کردن انگشتر ۵۰ مورد، ۳۹ مورد تصادف، ۳۹ فقره باز کردن درب، ۳۳ مورد آبگرفتگی و سیلاب، ۱۳ مورد سقوط و ریزش چاه، انفجار گاز پنج فقره، چهار مورد ریزش آوار، چهار مورد سقوط اجسام و اشیا، خفگی و گاز گرفتگی چهار مورد، سقوط از ارتفاع سه مورد، برق گرفتگی سه مورد، عملیات غواصی دو مورد و ۳۲ فقره سایر موارد از عملیات‌های امداد و نجات بوده است.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج یادآور شد: از یک‌هزار و ۳۵۱ مأموریت انجام شده، یک‌هزار و ۳۲۸ مأموریت در داخل محدوده، ۱۶ مأموریت در خارج از محدوده و هفت مورد در روستاهای اطراف انجام شده است.

فضل‌وزیری ادامه داد: در مأموریت‌های انجام شده ۸۱ نفر شامل ۷۸ نفر از شهروندان و سه نفر از آتش‌نشانان مجروح و ۱۸ نفر از شهروندان نیز جان خود را از دست دادند.

وی اضافه کرد: در یک سال گذشته تعداد ۹ هزار و ۴۸۸ نفر تحت آموزش قرار گرفتند که از این تعداد یک هزار و ۲۹۱ نفر به صورت درون‌سازمانی و هشت هزار و ۱۹۷ نفر نیز به صورت برون سازمانی بوده است.

منبع: ایرنا

کد خبر 417507

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.