ترامپ در برخورد با مسئله کرونا کوتاهی کرد؟

رسانه ها می گویند ترامپ هشدار سازمان های اطلاعاتی آمریکا را در مورد خطرات کروناویروس نادیده گرفت.

به گزارش ایمنا به نقل از اسپوتنیک، روزنامه واشنگتن پست نوشت: مأمورین اطلاعاتی آمریکا در گزارش‌های خود به دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا بارها و بارها وی را در مورد جدی بودن تهدید ناشی از عفونت کرون ویروس جدید هشدار دادند. برای اولین بار، این پرسش در یک جلسه رسانه‌ای در ۳ ژانویه مطرح شد.

این نشریه می‌گوید: "اما از لحظه اول اعلان ۷۰ روز طول کشید. آن زمان دیگر نمی‌شد که کرونا ویروس را به عنوان یک تهدید شبیه آنفولانزا در نظر گرفته گرفت، که تحت کنترل است، بلکه به عنوان یک خطر کشنده باید با آن برخورد می‌شد".

خاطرنشان می‌شود که تاکنون شواهد زیادی وجود دارد مبنی بر اینکه رویکرد دولت آمریکا برای مقابله با گسترش عفونت "عواقب ویرانگر" داشته است.

بر اساس این گزارش نشریه، بزرگترین شکاف در مبارزه با بیماری همه گیر در تهیه تست‌های مربوط به کرونا ویروس مجاز است. اگر به موقع تهیه شوند، می‌توان اولین نقشه‌های کانون‌های عفونت را ترسیم کرد و اقدامات قرنطینه را اعمال کرد.

بر اساس آخرین اطلاعات دانشگاه جان هاپکینز، بیش از ۳۰۰ هزار مورد عفونت کرونا ویروس در ایالات متحده به ثبت رسیده است، آمار تلفات از ۸.۲ هزار نفر فراتر رفته است. علاوه بر این، بیش از ۱۴.۵ هزار نفر درمان شدند.

کد خبر 417488

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.