آمازون فروش عمومی تجهیزات محافظتی پزشکی را متوقف می‌کند

در پی کمبود تجهیزات محافظتی پزشکی نظیر ماسک‌های تنفسی N95، شرکت آمازون قصد دارد، تامین درخواست بیمارستان‌ها و سازمان‌های دولتی را برای اینگونه تجهیزات در اولویت قرار دهد.

به گزارش خبرنگار ایمنا نتایج امیدوارکننده آزمایش واکسن کاندیدای کووید ۱۹، توقف فروش عمومی تجهیزات محافظتی پزشکی توسط آمازون، توصیه مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها برای پوشیدن ماسک، انتخاب ناسا برای انتقال محموله به مدار ماه و رونمایی شیائومی از ردمی بند با قیمت پایین‌تر و قابلیت‌های بیشتر را در بسته خبری تکنولوژی بخوانید.

نتایج امیدوارکننده آزمایش واکسن کاندیدای کووید ۱۹

دانشمندان دانشکده پزشکی دانشگاه پیتسبورگ به تازگی درباره موفقیت واکسن بالقوه‌ای علیه ویروس عامل همه‌گیری جهانی کووید ۱۹ مقاله‌ای منتشر کرده‌اند. واکسنی که پژوهشگران دانشگاه پیتسبورگ علیه ویروس کرونا جدید توسعه داده‌اند، در موش‌ها آزمایش شده و آنتی‌بادی‌های خاص SARS-CoV-2 را در مقادیری تولید کرده که برای خنثی‌کردن ویروس کافی بود.

پژوهشگران توانستند به سرعت طراحی واکسن را آغاز کنند، زیرا زمینه این کار در جریان همه‌گیری‌های ویروس‌های کرونای قبلی فراهم شده بود. تجربه کار با ویروس‌های عامل سارس و مرس به کمک پژوهشگران آمد و این دو ویروس که ارتباط نزدیکی با SARS-CoV-2 دارند، به ما می‌آموزند که پروتئین خاصی که اسپایک نامیده می‌شود، برای القای ایمنی علیه ویروس مهم است.

واکسن جدید با نام "PittCoVacc" در مقایسه با واکسن کاندیدای دیگری که از نوع واکسن‌های mRNA بوده و به تازگی وارد کارآزمایی‌های بالینی شده، رویکرد تثبیت شده‌تری را دنبال می‌کند و در آن قطعاتی از پروتئین ویروسی استفاده می‌شود که در آزمایشگاه ساخته شده است؛ این پروتئین با القای پاسخ ایمنی موجب مصونیت دربرابر ویروس می‌شود، نحوه عمل این واکسن مانند نحوه عمل واکسن‌های فعلی آنفلوانزا است.

زمانی که واکسن PittCoVacc روی موش‌ها آزمایش شد، طی دو هفته پس از دریافت، میزان زیادی آنتی‌بادی علیه SARS-CoV-2 ساخته شد. این حیوانات هنوز به مدت زیادی پیگیری نشده‌اند، اما پژوهشگران می‌گویند موش‌هایی که واکسن MERS-CoV را دریافت کردند، سطحی کافی از آنتی‌بادی را تولید کردند که حداقل تا یک سال برای خنثی‌کردن ویروس کافی بود؛ به نظر می‌رسد سطوح آنتی‌بادی حیواناتی که واکسن SARS-CoV-2 را دریافت کرده‌اند نیز از همین روند تبعیت کند.

آمازون فروش عمومی تجهیزات محافظتی پزشکی را متوقف می‌کند

در پی کمبود تجهیزات محافظتی پزشکی نظیر ماسک‌های تنفسی N95، شرکت آمازون قصد دارد، بیمارستان‌ها و سازمان‌های دولتی را برای فروش این گونه تجهیزات در اولویت قرار دهد. این غول خرده‌فروشی آنلاین اعلام کرده است که فروش عمومی ماسک‌های تنفسی N95، ماسک‌های جراحی، محافظ صورت، روپوش و دستکش محافظتی و محفظه‌های بزرگ مواد ضدعفونی‌کننده را متوقف می‌کند.

از این پس برای فروش این‌گونه تجهیزات، بیمارستان‌ها و سازمان‌های دولتی در اولویت خواهند بود؛ این نهادها می‌توانند از طریق صفحه اختصاصی جدیدی که در وب‌سایت آمازون ایجاد شده است درخواست خود را ارسال کنند. شرکت آمازون اعلام کرده است که برای تشویق فروشندگان به عرضه تجهیزات محافظتی پزشکی از دریافت کارمزد چشم‌پوشی می‌کند.

پوشیدن ماسک برای تمام مردم توصیه می‌شود

براساس دستورالعمل جدید مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها، اکنون به تمام مردم توصیه می‌شود هنگام حضور در مکان‌های عمومی صورتشان را با ماسک‌های پارچه‌ای مصنوعی بپوشانند. مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده سرانجام دستورالعمل تازه‌ای را منتشر کرد که به هر فرد در این کشور توصیه می‌کند، با پوشیدن ماسک‌های دست‌ساز خانگی از انتشار کرونا ویروس جدید جلوگیری کند.

وقتی نخستین موارد ابتلا به کووید ۱۹ در ماه ژانویه در ایالات متحده گزارش شد، CDC گفت تنها کارکنان مراقبت‌های بهداشتی و افراد به‌شدت بیمار باید ماسک‌های صورت بپوشند. ماسک‌های جراحی و ماسک‌های تنفسی N95، ذرات ریز معلق در هوا را فیلتر می‌کند و ارائه‌دهندگان مراقبت‌های بهداشتی باید آن‌ها را بپوشند تا از ابتلای خود به ویروس کرونا جلوگیری کنند. متخصصان می‌گویند اگر مردم صورتشان را با ماسک پارچه‌ای یا وسایل دیگر بپوشانند، ممکن است مقدار ذرات ویروسی منتشرشده را کاهش دهند.

انتخاب اسپیس ایکس برای انتقال محموله به مدار ماه

اسپیس‌ایکس موفق به عقد قراردادی با ناسا برای ساخت و ارسال فضاپیمای باری جدیدی به پلتفرم مدارگرد قمری گیت‌وی در مدار ماه شده است. با وجود گسترش بیش از پیش ابتلا به ویروس کرونا در ایالات‌متحده، سازمان فضایی این کشور همچنان مصمم است تا در مسیر هدف بلند مدت خود یعنی بازگرداندن فضانوردان به ماه قدم بردارد.

به‌تازگی سازمان ناسا با امضای قراردادی با اسپیس‌ایکس، مسئولیت ارسال بار و تجهیزات مورد نیاز به پلتفرم مدارگرد قمری گیت‌وی را به این شرکت واگذار کرده است. مشارکت جدید با اسپیس‌ایکس، بخش بزرگی از برنامه ناسا در مسیر عملی‌سازی پروژه آرتمیس است که پروژه‌ای برای رساندن اولین فضانورد زن به سطح ماه در سال ۲۰۲۴ محسوب می‌شود.

به‌عنوان بخشی از این پروژه‌، ناسا طرح پلتفرم مدارگرد قمری گیت‌وی را ارائه کرده است؛ این پلتفرم ایستگاهی فضایی در مدار ماه خواهد بود که به‌منظور انجام تحقیقات و همچنین آموزش، آماده‌سازی و تسهیل فرود فضانوردان روی سطح ماه ایجاد خواهد شد. همانند ایستگاه فضایی بین‌المللی، پلتفرم مدارگرد قمری گیت‌وی نیز نیازمند دریافت بار و محموله‌های تحقیقاتی در فواصل زمانی خاصی است؛ محموله‌هایی که وظیفه ارسال آن‌ها اکنون برعهده اسپیس‌ایکس است.

برای نزدیک به یک دهه اسپیس‌ایکس با استفاده از فضاپیمای باری دراگون و موشک فالکون ۹، محموله‌های لازم را به ایستگاه فضایی بین‌المللی رسانده است؛ این شرکت برای رساندن محموله‌ها به پلتفرم مدارگرد قمری گیت‌وی، از فضاپیمای باری بهبودیافته‌ای موسوم به Dragon XL استفاده خواهد کرد. به ادعای اسپیس‌ایکس، این فضاپیما که به شکل یک استوانه سفیدرنگ است، می‌تواند بیش از پنج تن بار را به مقصد خود در مدار ماه برساند؛ برای رساندن فضاپیمای جدید به مدار ماه، از راکت فالکون هوی استفاده می‌شود.

شیائومی ردمی بند را با قیمت پایین‌تر از می بند ۴ رونمایی کرد

ردمی، برند مستقل شده از شیائومی، پس از ماجراجویی موفق در دنیای گوشی‌های پرچم‌دار، حالا با قدرت پا به عرصه دستبندهای سلامتی گذاشته است. شیائومی دستبند سلامتی ردمی بند را با قیمت شگفت‌انگیز ۱۴ دلار رونمایی کرد، با وجود قیمت پایین، دستبند هوشمند ردمی نسبت به جدیدترین دستبند عرضه شده با برند شیائومی یعنی می‌بند ۴، برتری‌هایی دارد.

یک نمایشگر کاملاً تخت رنگی از نوع OLED، اصلی‌ترین بخش ردمی بند را تشکیل می‌دهد که بزرگتر از صفحه نمایش می بند ۴ است؛ ردمی بند اعلان‌های گوشی را نشان می‌دهد و صفحه‌ای برای نمایش آب‌وهوا نیز در آن در نظر گرفته شده است. ردمی در اولین دستبند سلامتی خود با به کارگیری درگاه USB-A، فرایند شارژ محصول را تسهیل کرده است؛ به این معنی که برای شارژ این دستبند نیازی به شارژر مخصوص نخواهید داشت، از طرفی برخلاف آن‌چه در می بندها شاهد بودیم، امکان جداسازی بند از دستگاه و تعویض آن‌ها وجود ندارد.

ردمی بند در مدت دو ساعت شارژ می‌شود و این شارژ را تا دو هفته نگه می‌دارد. حسگر اپتیکال ضربان قلب و پایش حرکات ورزشی ردمی، پنج حالت ورزشی را پشتیبانی می‌کند و پایش وضعیت خواب نیز از گزینه‌های موجود در ردمی بند است.