جزئیات طرح سه فوریتی نمایندگان برای تعطیلی یک ماهه کشور

جمعی از نمایندگان کشور در طرحی سه فوریتی خواستار تعطیلی یک ماهه کشور به دلیل شیوع ویروس کرونا شدند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در طرحی سه فوریتی خواستار تعطیلی کشور برای یک ماه شدند. بر اساس این طرح در کل کشور بر پایه استفاده از ظرفیت اصل ۷۹ قانون اساسی کلیه مراکز دولتی، عمومی و خصوصی به مدت یک ماه از زمان تصویب این قانون تعطیل اعلام می‌شود.

تأمین مایحتاج دهک‌های پایین جامعه و واریز حقوق کامل دو ماهه برای تمامی آنها به صورت پیش تراکنش. واریز کمک معیشتی دو ماه پیش رو برای افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی که استثنائاً در این دو ماه بایستی این مبلغ دو برابر شرایط عادی باشد. نمایندگان نحوه تأمین منابع مالی تعطیلی یک ماه کشور را اینگونه عنوان کرده‌اند:

الف: عدم فروش بنزین سهمیه‌ای و ارائه آن به صورت کاملاً آزاد با نرخ واحد ۳۰۰۰ تومان، لازم به ذکر است با توجه به عدم تردد در این مدت و لزوم تخصیص یارانه به مصارف خانگی نظیر آب و برق و اینترنت، بنزین یارانه‌ای در مدت تعطیلی قطع و بودجه‌اش صرفاً مصرف رفاه خانوارها و موارد مذکور خواهد شد.

ب: یک میلیارد دلار مورد نظر دولت با برداشت از صندوق توسعه ملی و با اذن رهبری.

ج: تمامی مبلغ واریزی از صندوق پول جهانی

در ادامه این طرح آمده است: تمامی ارگان‌ها اعم از ستاد کل نیروهای مسلح، نظامی و انتظامی، سپاه، ارتش، بسیج، و حتی ارگان‌های عمومی و نیمه عمومی از ستاد اجرایی فرمان، آستان قدس، شستا و تمامی مجموعه‌های زیر نظر وزارت رفاه و … موظف هستند تا پایان دوره یک ماهه برای مقابله با کرونا همکاری صد در صد با ستاد مقابله در دولت را داشته باشند و هماهنگ عمل کنند و تمامی نیروهای انسانی متخصص، ابزار و امکانات لجستیکی از آمبولانس تا هر چیز دیگری و امکانات مالی ممکن را در اختیار کامل ستاد مقابله قرار دهند.

نویسندگان همچنین نقش صدا و سیما را اینچنین برشمرده اند: صدا و سیما موظف است یکی از شبکه‌های خود را به صورت ۲۴ ساعته در اختیار وزارت بهداشت قرار دهد تا این وزارت خانه در تمامی ساعات شبانه روز به آموزش و گزارش و پاسخگویی شهروندان بپردازد، لازم به ذکر است گزارش‌های ستاد، گزارش‌های هیأت نظارت بر عملکرد ستاد و بسته‌های آموزشی وزارت بهداشت برای شهروندان تنها باید از همین شبکه پخش شود و تمام هزینه‌های این شبکه از محل اعتبارات صدا و سیما باید تأمین شود.

در پایان این طرح آمده است: در خصوص تعطیلی کامل کشور، جلسات هیأت دولت، جلسات علنی مجلس شورای اسلامی و ستاد مرکزی قوه قضائیه رئیس قوه و معاونان آن استثنا بوده و به هیچ وجه نباید تعطیل شود.

امضا گنندگان این طرح عبارتند از:

عبدالکریم حسین زاده، حمیده زرآبادی، طیبه سیاوشی، فاطمه سعیدی، سلحشوری، بهرام پارسایی، فرید موسوی، بهروز بنیادی، ناهید تاج الدین، سیده فاطمه ذوالقدر، سیدمصطفی ذوالقدر، بیگدلی، نگهبان سلامی، داوود محمدی (تهران)، محمد کاظمی (ملایر)،معصومه آقاپور

کد خبر 417472

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.