عمده ترین سوال شهروندان اصفهانی از سامانه ۳۱۱۳ چیست؟

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان علائم مشکوک بودن به ویروس کرونا و ضرورت استفاده از دستکش و ماسک را عمده ترین سوال های مطرح شده از سوی مردم در سامانه ۳۱۱۳ برای دریافت آگاهی و شناخت در خصوص این بیماری تشریح کرد.

آرش نجیمی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا در خصوص عمده ترین موضوع مطرح شده از سوی شهروندان اصفهانی در سامانه ۳۱۱۳ برای دریافت آگاهی و شناخت در خصوص بیماری کرونا، اظهار کرد: سوالاتی که از سامانه در این مدت همشهریان داشتند علاوه بر سوالات پر تکراری در مورد علائم اشخاصی که احتمال مشکوک بودن به این ویروس را داشتند، مواردی در زمینه باورهای مردم برای استفاده از دستکش و ماسک بوده که در شرایط کنونی در جامعه رواج دارد.

وی با بیان اینکه استفاده از دستکش برای افراد سالم زیاد توصیه نمی‌شود، افزود: اگر اشخاص به طور مرتب دست‌های خود را شستشو دهند و به طور مداوم ضد عفونی کننده دست‌ها را همراه داشتند و در موقع نیاز مصرف کنند، نیازی برای استفاده از دستکش وجود ندارد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، گفت: برای استفاده از ماسک سازمان بهداشت جهانی توصیه می‌کند اشخاص ماسک‌ها را فقط زمانی که در تجمع هستند و یا قرار است در خودرویی که افراد دیگری حضور دارند، اشخاصی که برای خرید مواد غذایی به فروشگاه‌ها و سوپر مارکت ها می‌روند، می‌توانند از ماسک پارچه‌ای که در اکنون در جمعه به وفور موجود است، استفاده کنند.

نجیمی در خصوص اینکه فاصله گذاری اجتماعی و محدودیت‌های ترافیکی از طرح‌های قابل اجرا و اعمال در سطح شهر است، اظهار کرد: با اجرای این طرح هم چنان اصرار بر در خانه ماندن همشهریان است، این طرح تا پایان ۲۲ فروردین ماه انجام می‌شود و منتظر دستورات ستاد مرکزی برای تصمیم گیری در سطح کشور برای بعد از تاریخ مقرر هستیم.

وی در توصیه به شهروندان اصفهانی، گفت: افرادی که واقعاً امکان در خانه ماندن را دارند حتماً در خانه بمانند و هنوز هم تاکید داریم که امن ترین نقطه‌ای که اشخاص می‌توانند از سرایت کرونا ویروس جلوگیری کنند منزل است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تصریح کرد: اما اگر افرادی باشند که ناگزیر به انجام تحرک اجتماعی هستند به این اشخاص توصیه جدی به خودمراقبتی از خود می‌کنیم.

نجیمی اظهار کرد: این افراد به یاد داشته باشند که ویروس کرونا یک بیماری فردی نبوده و بیماری اجتماعی است و همان طور که افراد از خود مراقبت می‌کنند باید نسبت به قدرت و احتمال سرایت به دیگران هم حساسیت داشته باشند تا بتوانند در سلامت کامل به زندگی عادی ادامه دهند.

کد خبر 417436

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.