اقدامات پژوهشکده زیست فناوری رویان برای کنترل ویروس کرونا

قائم مقام رئیس پژوهشکده زیست فناوری پژوهشگاه رویان اصفهان گفت: آزمایشگاهی برای شناخت بیماری کرونا ویروس و یافتن راهکارهای مقابله با ابتلا اختصاص داده شده که پنج پژوهشگر فعالیت خود را در آن آغاز کرده‌ و به محض رسیدن به نتایج مثبت آن‌ها را اعلام خواهیم کرد.

مهدی حاجیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه در پژوهشگاه رویان برای شناخت بیشتر کرونا ویروس اقدام به راه‌اندازی آزمایشگاه کرده‌اند، اظهار کرد: نیاز کنونی کشور در ارتباط با کنترل شیوع بیماری کووید ۱۹، همکاری تمام ارگان‌های مربوطه را می‌طلبد؛ پژوهشگاه رویان نیز با ورود به این عرصه به کمک کادر درمانی خواهد آمد تا شناخت بیشتری نسبت به کرونا ویروس و راهکارهای مقابله با آن ایجاد شود.

وی ادامه داد: پژوهشکده زیست فناوری رویان در اصفهان در راستای اصالت تحقیقاتی خود و نیاز کشور، بخشی از فعالیت تحقیقاتی خود را به کرونا ویروس جدید اختصاص داده است تا همگام با سایرین کمکی در جهت رفع مشکلات موجود در زمینه شیوع ویروس کرونا انجام داده باشد.

قائم مقام رئیس پژوهشکده زیست فناوری پژوهشگاه رویان اصفهان خاطرنشان کرد: در مرحله اول ما به دنبال شناخت بیشتر و راهکارهای تشخیص کرونا ویروس جدید هستیم؛ برای دست‌یابی به درمان مناسب این ویروس باید ابتدا شناخت کافی درباره ویروس کووید ۱۹ به دست بیاوریم تا بتوانیم به مرحله درمانی برسیم.

وی با اشاره به اینکه تمام تجربیات در زمینه کرونا ویروس جدید مربوط به حدود دو ماه اخیر است، افزود: کرونا ویروس جدید هنوز به طور کامل شناخته نشده است و تجربیات و اطلاعات زیادی در مورد آن در دسترس محققان و متخصصان ایران و دنیا نیست، اما ما با سایر محققان در دیگر نقاط جهان تبادل اطلاعات و تجربیات داشته‌ایم تا برای شناخت و رسیدن به راهکارهای درمان، دقیق‌تر عمل کنیم.

حاجیان با توضیح اینکه پژوهشکده زیست فناوری رویان در اصفهان یک بخش را به آزمایشگاهی برای تحقیق روی کرونا ویروس اختصاص داده است، اضافه کرد: این آزمایشگاه از سایر آزمایشگاه‌های پژوهشکده رویان جدا بوده و همکارانی که در این زمینه تخصص دارند، در حال انجام فعالیت درباره رفع مشکل جهانی کرونا ویروس جدید هستند تا همگام با دنیا قدمی مؤثر برای نابودی آن بردارند.

وی تصریح کرد: پنج پژوهشگر در آزمایشگاه تحقیقی کرونا ویروس جدید، فعالیت خود را آغاز کرده‌اند که به محض رسیدن به نتایج مثبت در زمینه شناخت کرونا ویروس و راهکارهای مقابله با ابتلای این بیماری، آن‌ها را اعلام خواهیم کرد.

کد خبر 417434

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.