آیا کرونا مهمان همیشگی ما خواهد بود؟

"ویتالی زورف"، دانشمند ویروس شناس روس اعلام کرد ویروس کرونا SARS-CoV-2 برای همیشه مهمان نوع بشر خواهد بود.

به گزارش ایمنا، ویتالی زورف در مصاحبه با تلویزیون روسیه گفت: "باید درک کنید که این ویروس فقط برای امروز یا تا تابستان و تا پائیز به نزد انسان‌ها نیامده است؛ این ویروس شاید برای سال‌ها نزد ما بماند. به گفته وی حدود ۷۰ درصد از جمعیت جهان به کووید ۱۹ مبتلا خواهند شد. این ویروس شناس توضیح داد: " کرونا ویروس SARS-CoV-2، عفونتی است که همچون آنفلوانزا و آدنو ویروس برای همیشه با آن زندگی خواهیم کرد."

وی افزود: در صورت آزمایش گسترده روس‌ها برای تشخیص ویروس کرونا، تعداد افراد مبتلا بیشتر خواهد بود، اما ممکن است موارد مرگ و میر کاهش یابد. زورف اطلاعات مربوط به مرگ و میر پنج درصدی بر اثر ابتلا به کروناویروس را رد کرد و گفت که این رقم حتی "از آنفلوآنزا کمتر است". به گفته وی، علیرغم میزان کمتر شیوع آنفلوآنزا در ایالات متحده، تعداد بیشتری از آمریکایی‌ها بر اثر این بیماری ویروسی جان خود را از دست داده‌اند.

در روسیه بیش از چهار هزار مورد ابتلا وجود دارد و ۳۴ نفر جان باخته‌اند. نوع جدید کرونا ویروس در اواخر دسامبر سال گذشته میلادی در شهر ووهان چین گسترش پیدا کرد. ابتدا مقامات چین از شیوع نوعی از ذات الریه با منشأ ناشناخته خبر دادند، اما دیرتر کارشناسان به این نتیجه رسیدند که عامل ایجاد کننده آن یک ویروس جدید از نوع کرونا است.

سازمان بهداشت جهانی در ماه مارس اعلام کرد نوع جدید کرونا ویروس یک بیماری همه گیر است. اکنون با گذشت حدود سه ماه، میزان شیوع این ویروس در چین کاهش یافته، اما این بیماری به کشورهای دیگر نفوذ کرده است. در ایران و دیگر کشورها از مردم خواسته شده است که برای جلوگیری از گسترش این بیماری به مدت دو هفته در خانه بمانند.

این ویروس می‌تواند از طریق قطرات تنفسی از انسان به انسان منتقل شود. دوره نهفتگی بیماری کرونا به طور متوسط تا حدود ۱۴ روز است و علائم بیماری پس از گذشت این بازه زمانی دربدن فرد مبتلا ظاهر می‌شود. نشانه‌های آن شامل تب، بدن درد، گلو درد، سرفه، درد عضلات، آب ریزش بینی، سر درد است. بعضی افراد نیز دچار علائم گوارشی مثل تهوع و اسهال می‌شوند، آنچه باعث نگرانی می‌شود، این است که فرد دچار ذات الریه شود.

منبع: اسپوتنیک

کد خبر 417433

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.