۱۶ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۷
نیوکمپ دیگر جای کوتینیو نیست

ستاره خوش تکنیک و برزیلی سابق لیورپول شرایط خوبی ندارد و قلبش برای آنفیلد می‌تپد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سایمون کوپر در ابتدای کتاب فوتبال علیه دشمن گفته: "خدا کسانی را که می‌خواهد تنبیه کند به آنچه می‌خواهند می‌رساند".

کوتینیو از همان‌جایی نزول کرد که رویاهایش محقق شده بود. او که برای رسیدن به پیراهن بارسا قید شماره ۱۰ لیورپول را زد و از نقش اول بودن توی ترکیب قرمزها دل کند و با رفتن به نیوکمپ روزهای بد خودش را شروع کرد.

البته همه چیز از اول بد نبود، شبی که برای اولین بار وارد زمین شد، سکوها جوری او را تشویق کردند که انگار سالهاست منتظر آمدنش بودند، با هر شوتش نیوکمپ به هوا می‌رفت.

پسرک خوش تکنیک برزیلی فقط در یک نیم فصل به محبوب هواداران تبدیل شد و همه آنقدر بهش امیدوار بودند که می‌گفتند اگر او بود فاجعه رم اتفاق نمی‌افتاد.

با شروع فصل جدید اما ورق برگشت. کوتینیو در پستی که بازی می‌کرد خوب نبود. والورده هم ترجیح می‌داد در پست اصلی فیلیپه از آرتور ملو استفاده کند و همچنان کوتینیو را به عنوان جانشین نیمار تلقی می‌کرد.

بارسا خوب نتیجه می‌گرفت اما شرایط برای کوتی بدتر می‌شد. کم کم تشویق روی سکوها جایش را به اعتراض داد.
در بارسلونا هیچکس حق ندارد رو در روی طرفداران بایستد، حتی اگر مسی باشد، وقتی که هواداران نخواهند مجبور به رفتن می‌شود.

پسرک برزیلی یادش رفته بود همان‌هایی که در روز اول بازیش، برایش هورا می‌کشیدند اگر نخواهندش دیگر باید قید بودن در نیوکمپ را بزند. وقتی که بعد گلش به منچستر، دست‌هایش را روی گوشش گذاشت و به انتقادها واکنش نشان داد سند رفتن خودش را امضا کرد.

از آن روز به بعد نه تنها تشویق نشد بلکه در زمین خودی هم او را هو می‌کردند. در جام خوان گامپر هم قبل از بازی با آرسنال وقتی که حتی گریزمان هم توسط هوادارا بخشیده شد، او هو شد. پیام برای برزیلی خیلی واضح بود؛ اینجا دیگر جای تو نیست.

سرنوشت فیلیپه پیچیده شد، او به بایرن مونیخ قرض داده شد، در این تیم هم نوسان داشت، گاهی فوق العاده بود و گاهی ضعیف. بند فسخ قرارداد او با کاتالان‌ها ۱۲۰ میلیون یورو است اما بازی‌های کوتی مونیخی‌ها را برای فعال کردن این بند راضی نکرده است.

بارسا برای تأمین بودجه خریدهایی مثل نیمار، و مارتینز در تابستان، روی فروش او حساب ویژه ای باز کرده است و برای خلاص شدن از دست او، قیمتش را به ۸۰ میلیون یورو کاهش داده است تا شاید مشتری‌ای برای او پیدا شود.

در روزهایی که بخاطر شیوع بیماری کرونا در سراسر جهان که حتی باشگاه‌های فوتبال را با ضرر مالی شدید رو به رو کرده، خبرهایی از علاقه لستر به کوتی به گوش می‌رسد. اما خود فیلبپه ظاهراً تمایل دارد که به آنفیلد برگردد چون قلبش هنوز آنجاست.

اما قرمزها اعلام کردند نیازی به او ندارند. شرایط کوتینیو بحرانی‌تر از همیشه است. و چیزی که مشخص شده این است که او دیگر در بارسا بازی نخواهد کرد. پس باید منتظر ماند و دید سرنوشت این برزیلی چه خواهد شد.

کد خبر 417417

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.