۱۷ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰
درمان کرونا با داروی ضد شپش مو

گروهی از محققان استرالیایی متوجه شدند که داروی ضد شپش مو می‌تواند ویروس کرونا را طی ۴۸ ساعت در آزمایشگاه از بین ببرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان دانشگاه "موناش" در استرالیا با انجام دادن یک مطالعه جدید دریافتند داروی ایفرمکتین (Ivermectin) قادر است ویروس کرونا را طی مدت دو روز از بین ببرد. این داروی ضد شپش مو که مورد تایید سازمان غذا و داروی آمریکا است پیشتر در شرایط آزمایشگاهی توانست ویروس‌های HIV، زیکا و آنلفوآنزا را نابود کند.

نتایج بررسی‌های محققان دانشگاه موناش نشان داد یک دوز از داروی ایفرمکتین می‌تواند مانع رشد ویروس SARS-CoV-2 (عامل بیماری کووید ۱۹) در کشت سلولی شود. محققان معتقد هستند که تنها یک دوز از داروی مذکور می‌تواند طی ۴۸ ساعت، RNA ویروسی را از بین ببرد و ساختار ژنتیکی ویروس را نابود کند. به گفته محققان این دارو حتی ظرف ۲۴ ساعت قادر است RNA ویروس را به مقدار قابل توجهی کاهش دهد.

هنوز نحوه تاثیر داروی ایفرمکتین بر ویروس کووید -۱۹ مشخص نیست، اما دانشمندان و پژوهشگران در تلاشند تا دوز متناسب این دارو را برای درمان انسان مشخص کرده و اطمینان حاصل کنند که دوز داروی تعیین شده در شرایط آزمایشگاهی، برای انسان کاملاً بی‌خطر است. به نظر می‌رسد آزمایش این دارو روی انسان یک ماه طول خواهد کشید. به گفته محققان، زمانی که یک بیماری به همه گیری جهانی می‌رسد و روش درمانی تایید شده‌ای نیز برای آن وجود ندارد، ممکن است ترکیب دارویی که در دسترس مردم سراسر جهان باشد، زودتر از روش‌های دیگر جان بیماران را نجات دهد.

کد خبر 417410

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.