ضدعفونی ۱۰ میلیون مترمربع از اماکن کشور

فرمانده گروه پدافند جنگ نوین ۲۴ بعثت نیروی زمینی سپاه از پاکسازی و ضدعفونی‌سازی بیش از ۱۰ میلیون متر مربع از اماکن عمومی کشور توسط این یگان خبر داد.

به گزارش ایمنا، حجت‌الله صالح‌نژاد روز شنبه از پاکسازی و ضدعفونی‌سازی بیش از ۱۰ میلیون مترمربع از اماکن عمومی کشور توسط این یگان خبر داد.

وی ا ادامه داد: از روز دوم اسفندماه بنا به دستور فرمانده کل سپاه و پس از آن ابلاغ فرمانده نیروی زمینی سپاه یک قرارگاه پدافند زیستی با هدف پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در گروه ۲۴ بعثت تشکیل دادیم و ابتدا آزمایش‌هایی را برای مصون‌سازی و آمادگی کارکنان این گروه برای مقابله با ویروس کرونا آغاز کردیم.

فرمانده گروه پدافند جنگ نوین ۲۴ بعثت نزس افزود: از روز هفتم اسفندماه بنا به ابلاغ نیروی زمینی سپاه یکی از گردان‌های جنگ نوین گروه ۲۴ بعثت را به شهر قم فرستادیم که این عزیزان به صورت شبانه‌روز برای رفع آلودگی و گندزدایی از مراکز درمانی و مناطق مختلف شهر قم اقدام کردند و هر منطقه از شهر قم را هفته‌ای دو مرتبه ضد عفونی کردند.

صالح نژاد تصریح کرد: پس از آن با توجه به درخواست مردم شهر بروجرد اقدام به راه اندازی یک قرارگاه تاکتیکی پدافند زیستی در این شهر کردیم و همه نهادها و سازمان‌هایی که به منظور رفع آلودگی اقدامی می‌کردند را سازماندهی کرده و از ظرفیت گروه در ضدعفونی‌سازی و گندزدایی شهر بروجرد هم استفاده کردیم.

وی اظهار کرد: نیروی زمینی سپاه به منظور هم‌افزایی، همه گروهان‌های جنگ نوین در یگان‌های عملیاتی رزمایش سراسری دفاع بیولوژیک را در ۶ فروردین اجرا کرد که در جریان این رزمایش گروه ۲۴ بعثت هم با تمام ظرفیتش شرکت کرد. در جریان این رزمایش گروه ۲۴ بعثت به صورت همزمان در سه قرارگاه منطقه‌ای نیروی زمینی سپاه شامل قرارگاه‌های صاحب الزمان، قرارگاه کربلا و قرارگاه غدیر در استان‌های تهران، خوزستان و مازندران به اجرای مأموریت پرداخت.

فرمانده گروه پدافند جنگ نوین ۲۴ بعثت نزس با اشاره به عملکرد این گروه تاکنون گفت: از زمان ابلاغ مأموریت به گروه ۲۴ بعثت تاکنون توانسته‌ایم ۱۰ میلیون مترمربع را در سراسر کشور ضدعفونی کنیم.

صالح نژاد با بیان اینکه این گروه از توانمندی‌های خوبی در مقابله با جنگ‌های شیمیایی، میکروبی و هسته‌ای دارد، عنوان کرد: گروه ۲۴ بعثت از آزمایشگاه‌های تخصصی و کار تحصیل کرده‌ای برخوردار است که می‌تواند در صورت استفاده دشمن از عوامل شیمیایی و میکروبی به سرعت راه مقابله با آن را بدست آورده و در اختیار سایر یگان‌ها قرار دهد.

وی عنوان کرد: گروه ۲۴ بعثت همه ساله در جریان راهپیمایی اربعین حسینی در موکب‌های مرزی در مرزهای چزابه و مهران مستقر شده و بر بهداشت آب غذایی که زائران اربعین ارائه می‌شود نظارت کرده و آزمایش‌های لازم برای حفظ سلامت مردم را انجام می‌دهد.

منبع: سپاه نیوز

کد خبر 417403

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.