کسادی نقل و انتقال اثر هنری به مخاطب

مدیر موزه هنرهای معاصر گفت: بخش قابل توجهی از هنرمندان صنایع دستی و هنرهای سنتی اصفهان امرار معاششان از راه تولید آثار هنری و فروش آن به گردشگر می‌گذرد که بیش از یک ماه است بازارگردشگری خوابیده و هیچ گونه نقل و انتقال اثر هنری به مخاطب صورت نمی‌گیرد.

مهدی تمییزی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: موزه هنرهای معاصر اصفهان همانند دیگر موج‌های مربوط به هنرهای تجسمی در ایران و کشورهای دیگر تعطیل اعلام شده و از اول اسفند تعطیل و تا زمانی که موعد بازگشایی مشخص نیست تعطیل خواهد بود.

وی افزود: برای اسفندماه برگزاری نمایشگاه گنجینه موزه‌های معاصر اصفهان ترتیب داده بودیم که فعلاً ملغی شده تا زمان بازگشایی موزه برسد.

مدیر موزه هنرهای معاصر ادامه داد: موزه هنرهای معاصر از یکم تا ۱۳ فروردین ماه موشن گرافی با عنوان" دقیقه‌هایی را با هنر سر کنید" آماده کرد، که هرکدام از این موشن گرافی‌ها به بیان فلسفه هنر و زیبا شناسی توجه داشت.

تمییزی گفت: موزه هنرهای معاصر برای ساخت کلیپ، پوستر، کاتالوگ و بروشور پیشگیری از شیوع کرونا به نهادهای مانند شهرداری مشاوره داده و در طراحی کمک کرده است.

وی با اشاره به اینکه شیوع کرونا چه آسیب‌های به جامعه هنری زده تصریح کرد: شیوع ویروس کرونا همانطور که به خیلی از اصناف و مردم جامعه آسیب جدی وارد کرده هنرمندان هنرهای تجسمی هم از لظمات آن بی بهره نماندند زیرا بخش قابل توجهی از هنرمندان صنایع دستی و هنرهای سنتی اصفهان امرار معاششان از راه تولید آثار هنری و فروش آن به گردشگر می‌گذرد.

مدیر موزه هنرهای معاصر با اشاره به اینکه این صنف از جامعه هم با مشکلات زیادی روبرو شدند، ادامه داد: بیش از یک ماه که کاملاً بازار گردشگری ایرانی و غیر ایرانی خوابیده و هیچ گونه نقل و انتقالی اثر هنری به مخاطب صورت نمی‌گیرد و هنرمندان دیگر همانند نقاش‌ها، گرافیست‌ها، مجسمه‌سازان و کاریکاتوریست‌ها به دلیل مسائل و مشکلات شیوع کرونا بازار کارشان را از دست دادند.

تمییزی خاطر نشان کرد: موزه هنرهای معاصر و شهرداری به عنوان متولی مسئول بازسازی پساکرونا نیست البته اقداماتی صورت خواهد گرفت اما مسئولیت این کار با دولت است که برای جبران خسارات این اصناف فکری بکند و کاری انجام بدهد.

کد خبر 417396

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.