حضور ۶٠٠ هزار بسیجی در عرصه مقابله با شیوع کرونا

جانشین سازمان بسیج مستضعفین گفت: بسیج در زمینه مقابله با شیوع کرونا با بهره گیری از توان بیش از ۶٠٠ هزار نفر در سطح کشور به انجام این کار مشغول است.

به گزارش ایمنا، سردار سرتیپ پاسدار محمدحسین سپهر صبح امروز شنبه ١۶ فروردین در نشست خبری با موضوع ایجاد نهضت حل مردمی و نوآورانه کرونا گفت: همان طور که مردم ما مستحضر هستند، شرایط کشور در مقابله با ویروس کرونا بسیج مستضعفین را موظف کرده تا از اقداماتی که برای حل این موضوع ایجاد می‌شود، حمایت کند.

وی افزود: در چهل سال گذشته همواره بسیجیان و ساختارهای مردمی نقش زیادی در کمک به دستگاه‌های مختلف داشته‌اند و هرگاه مردم در سازوکار بسیج در عرصه‌های مختلف ورود پیدا کرده‌اند، ظرفیت‌های بزرگی را به وجود آورده است.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه امروز جهان درگیر مسئله کرونا است و الحمدالله کشور ما جزو کشورهایی است که در برابر این بیماری موفقیت‌های خوبی داشته، گفت: با حضور ۵۰ هزار تیم متخصص بسیج در سراسر کشور، توانستیم حدود ۷۰ میلیون از مردم‌مان را غربالگری کنیم.

سپهر ادامه داد: تفاهم‌نامه خوبی از اولین روز تشکیل ستاد ملی مقابله به کرونا منعقد شد و امروز بیش از ۶۰۰ هزار بسیجی در سراسر کشور در عرصه خدمت‌رسانی برای حمایت از دستگاه‌های مختلف حضور پیدا کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به تأثیرات شیوع این ویروس در حوزه اقتصادی بر آن شدیم تا با تشکیل «ستاد رشد و نوآوری دانش‌بنیان نسبت» به فراخوانی طرح‌ها و ایده‌ها تلاش کنیم تا با ظرفیت‌های حل مسئله، این افراد را شناسایی کنیم و در یک مسابقه بزرگ حل مسئله در کشور همه عزیزانی که حرف یا ایده‌ای دارند، آن را ارائه کنند.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه در چهل سال گذشته ثابت شده هر جا که به آرای افراد فرهیخته مراجعه می‌کنیم، توفیق به دست خواهیم آورد، تصریح کرد: در حوزه پیامدهای اقتصادی و مواجهه با چالش‌های بیماری کرونا علیرغم تحریم‌هایی که داریم، نیازمند ایده‌های نو هستیم. در زمینه آسیب‌های اجتماعی هم چه در دوره بیماری و چه دوران پسا کرونا چالش‌هایی را خواهیم داشت که برای حل این مسئله نیازمند ایده‌های اندیشمندان خواهیم بود.

سپهر با بیان اینکه، چون این چالش ادامه دارد در بخش علمی و پژوهشی نیازمند یک ساختار علمی مستحکم هستیم، گفت: ستاد رشد و نوآوری دانش‌بنیان را می‌خواهیم تا پایان حل مسئله کرونا داشته باشیم.

وی ادامه داد: حتی ما قائلیم به دیگر کشورها هم کمک کنیم؛ امروز کشورهای اروپایی به وزیر بهداشت ما التماس می‌کنند تا با ایشان مصاحبه داشته باشند و از تجربیات ما استفاده کنند.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین با تاکید بر اینکه علاوه بر جوایزی که به ایده‌های برتر خواهیم داد، حمایت‌های همه‌جانبه‌ای را هم از ایده‌های برتر خواهیم داشت تا به محصول برسد، عنوان کرد: از همه کردم عزیزمان درخواست داریم تا پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند و بسیجیان در سراسر کشور هم با روحیه جهادی و انقلابی تلاش‌شان را ادامه دهند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

کد خبر 417366

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.