حمایت بروکسل از سازمان‌ها برای مهار کووید-۱۹

بیماری فراگیر کووید-۱۹ به طور قابل توجهی بخش‌های غیر انتفاعی را از نظر اجتماعی و اقتصادی تحت تاثیر قرار داده است. فعالیت‌های این بخش متاثر از رویدادها و اقداماتی ضروری است که توسط شورای امنیت ملی اعمال می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، این روزها انجمن‌ها و خدمات غیر انتفاعی، چه در بخش مراقبت‌های سلامت و چه بخش‌های اجتماعی، آموزش و پرورش، فرهنگ و ورزش تحت تاثیر بحران ویروس کرونا قرار گرفته است. بنابراین، لازم است برای به حداقل رساندن اثرات ناشی از بحران کووید-۱۹ بر فعالیت‌ها و پرسنل این بخش‌ها دولت به طور جدی آن‌ها را تحت حمایت خود درآورد. علاوه براین، از آنجا که این انجمن‌ها و خدمات در خط مقدم مقابله با شیوع ویروس کرونا قرار دارند و مسئولیت برآورده کردن نیازهای اولیه بسیاری از شهروندان را بر عهده دارند، در نتیجه دولت باید اقداماتی جدی برای کاهش اثرات منفی بر منافع آن‌ها را در پیش گیرد. همین منافع است که در مقابل مخاطرات سلامت بیشترین آسیب را متحمل می‌شود و در نتیجه لازم است بخش‌های غیر انتفاعی مورد حمایت قرار گیرند مثلا تجهیزات ایمنی در اختیار آن‌ها قرار گیرد تا به خوبی فعالیت‌های خود را سازماندهی کنند.

در این راستا، دولت بروکسل پایتخت بلژیک با همکاری کمیسیون‌های انجمن‌های علمی فرانسوی و فلاندری این کشور تصمیم گرفته‌اند اقدامات متعددی را انجام دهند که در ادامه بعضی از آن‌ها بیان می‌شود:

حفظ یارانه‌های ساختاری برای همه بخش‌ها

مقامات رسمی بروکسل متعهد شده‌اند که چنانچه بخش‌های تحت حمایت آن‌ها به دلایل مختلف نظیر تعطیلی اجباری یا کمبود نیرو با کاهش یا توقف فعالیت‌های خود مواجه شوند، به آن‌ها یارانه‌های ساختاری تعلق گیرد. علاوه براین، دولت برای جبران مخارج پیش‌بینی نشده‌ای که به طور مستقیم ناشی از بحران باشد، یا به منظور تسهیل مراحل اداری انجام شده باشد، اقداماتی اساسی حمایتی در پیش خواهد گرفت.

تداوم بخشیدن به پرداخت کمک‌های مالی برای تمام بخش‌های‌کمیسیون انجمن‌های علمی فرانسوی

مقامات ارشد بروکسل به تمام بخش‌های کمیسیون انجمن‌های علمی فرانسوی وعده داده است در صورتیکه از یکم مارس تا پایان ماه آوریل قرار بوده رویداد، پروژه یا فعالیت‌هایی انجام دهند اما به دلیل وضعیت حاکم بر کشور در اثر شیوع ویروس کرونا به تاخیر افتاده است، از نظر مالی مورد حمایت دولت قرار دهد.

ایجاد بودجه‌ای به ارزش ۲۹ میلیون یورو مخصوص کنترل شیوع کووید-۱۹

دولت محلی بروکسل تصمیم گرفته است تمام بنگاه‌های اقتصادی غیر انتفاعی، به خصوص آن‌هایی که در خط مقدم مواجهه با بحران کرونا در حال فعالیت و خدمات رسانی هستند، را از نظر مالی مورد حمایت خود قرار دهد. بدیهی است که بخش‌های مراقبت سلامت و فعالان اجتماعی بیش از هر گروه دیگری از جامعه تحت تاثیر تبعات بحران کنونی قرار گرفته‌اند چرا که این افراد مجبورند خود را با شرایط سخت و در حال تغییر مداوم سازگار کنند و از طرفی مهم‌ترین نقش را در مقابله با شیوع کوید-۱۹ ایفا می‌کنند.

ارائه خدمات ویژه به مراقبان سلامت

مراقبان سلامت در خط مقدم مواجهه با بحران شیوع ویروس کرونا قرار دارند چرا که به طور روزانه با افراد ناقل ویروس کووید-۱۹ در تماس هستند. دولت محلی بروکسل از صرف هزینه بیش از دو میلیون یورو برای تهیه تجهیزات پزشکی، تنظیم دوباره برنامه کاری کارکنان به خصوص در زمان کمبود نیرو و فراهم آوردن سیستم‌های جدید ارتباطات الکترونیک سخن گفته است.

ارائه کمک‌های مالی به آسایشگاه‌ها و مراکز نگهداری از افراد معلول

آسایشگاه‌ها و مراکز نگهداری از افراد معلول نیز در خط مقدم مواجهه با ویروس کرونا قرار دارد چرا که افرادی که در این مراکز تحت مراقبت هستند نسبت به ابتلای این ویروس بسیار آسیب‌پذیر هستند. در بحران ویروس کرونا هزینه زیادی صرف این بخش‌ها می‌شود که معمولا برای تهیه تجهیزات ایمنی بیشتر، تغییر در بافت محوطه‌ها به منظور پیاده‌سازی اقدامات و افزایش دستمزد کارکنانی که ساعات بیشتری را در محل خدمت می‌گذرانند، هزینه می‌شود.

کد خبر 417357

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.