مبتلایان به کرونا در اصفهان کیسه زباله قرمز دریافت کنند

رییس اداره خدمات شهری شهرداری اصفهان از اختصاص کیسه‌های زباله ویژه با رنگ قرمز برای خانواده‌های دارای بیمار کرونا خبر داد و گفت: خانواده‌های اصفهانی دارای بیمار مبتلا به کرونا می‌توانند ضمن تماس با سامانه ۱۳۷ از شهرداری بخواهند کیسه زباله‌های مشخص شده با رنگ قرمز در اختیار آنان قرار گیرد.

غلامرضا ساکتی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: خانواده‌های دارای بیمار کرونا باید زباله‌های آلوده به ویروس را در کیسه‌های مخصوص با رنگ قرمز قرار دهند تا پاکبانان هنگام جمع‌آوری زباله از در منازل، از وجود زباله‌های آلوده اطلاع پیدا کنند.

وی تاکید کرد: برای حفظ سلامت کارگران بخش‌های خدماتی شهر، با افرادی که از این اقلام بهداشتی و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا استفاده نکنند، برخورد خواهد شد.

رئیس اداره خدمات شهری شهرداری اصفهان با بیان اینکه جعبه‌های ایمن و مخازن زباله در محدوده اطراف بیمارستان‌ها و مراکز درمانی جهت انداختن ماسک و دستکش همشهریان نصب شده است، گفت: از شهروندان اصفهان انتظار می‌رود ضمن رعایت تمامی نکات بهداشتی از رها کردن ماسک و دستکش استفاده شده خود در معابر عمومی خودداری کرده و حتماً از کیسه زباله مناسب استفاده و پس از پر شدن در کیسه را گره زده و در جعبه‌های ایمن و یا سطل‌های زباله دردار رها کنند.

وی ادامه داد: نصب سیفتی باکس در ایستگاه‌های BRT، درمانگاه‌ها، بانک‌ها، ادارات دولتی و مراکز پر تردد به منظور قراردادن ماسک و دستکش‌های استفاده شده شهروندان صورت گرفته و این روند ادامه خواهد داشت.

ساکتی با بیان اینکه توزیع کیسه زباله خودرویی در راستای جلوگیری از رهاسازی تجهیزات حفاظت فردی استفاده شده توسط شهروندان (مانند ماسک و دستکش) انجام شده است، افزود: با توجه به امکان آلوده بودن اینگونه تجهیزات، اقدامات این چنین می‌تواند کمک شایانی به شکست ویروس کرونا و حفظ سلامت همشهریان کند.

کد خبر 417348

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.