تمام افراد صورت خود را با ماسک بپوشانند

براساس دستورالعمل جدید مرکز کنترل و پیشگیری از شیوع بیماری‌ها، به تمام مردم توصیه می‌شود هنگام حضور در مکان‌های عمومی صورت خود را با ماسک‌های پارچه‌ای مصنوعی بپوشانند.

به گزارش ایمنا، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده (CDC)، بامداد شنبه به وقت ایران دستورالعمل تازه‌ای را منتشر کرد که به هر فرد در این کشور توصیه می‌کند با پوشیدن ماسک‌های دست‌ساز خانگی از انتشار ویروس کرونای جدید جلوگیری کنند.

"جروم آدامز"، فرماندهی سپاه بهداشت عمومی آمریکا امروز در کنفرانسی مطبوعاتی در کاخ سفید گفت: مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها توصیه می‌کند پوشش‌های پارچه‌ای ساده به افرادی که ممکن است ناقل ویروس باشند و خود ندانند، در جلوگیری از انتقال آن به دیگران کمک می‌کند.

وقتی نخستین موارد ابتلا به کووید ۱۹ در ماه ژانویه در ایالات متحده گزارش شد، CDC اعلام کرد تنها کارکنان مراقبت‌های بهداشتی و افراد به شدت بیمار باید ماسک‌های صورت بپوشند.

ماسک‌های جراحی و ماسک‌های تنفسی N95 ذرات ریز معلق در هوا را فیلتر می‌کنند و ارائه‌دهندگان مراقبت‌های بهداشتی وقتی درحال کار درنزدیکی بیماران بدحال هستند، باید آن‌ها را بپوشند تا از ابتلای خودشان به ویروس کرونا جلوگیری کنند.

گروه ویژه کاخ سفید و سازمان CDC در روزهای گذشته در حال باز ارزیابی توصیه‌های خود مبنی بر پوشیدن ماسک بودند. پژوهش‌های انجام‌شده تا به امروز نشان می‌دهند افراد بدون علامت نیز می‌توانند دیگران را آلوده کنند و ویروس نه‌تنها هنگام سرفه یا عطسه، بلکه هنگام صحبت یا تنفس افراد نیز ممکن است منتقل شود.

آدامز گفت: در پرتو این شواهد تازه، سازمان CDC و گروه ویژه کاخ سفید توصیه می‌کنند که افراد در محیط‌های عمومی که حفظ فاصله از دیگران دشوار است، پوشش‌های پارچه‌ای صورت بپوشند.

منبع: زومیت

کد خبر 417346

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.