کاهش ۲۰ درصدی حوادث و حریق در شاهین‌دژ

رییس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شاهین‌دژ گفت: سال گذشته ۲۹۰ ماموریت توسط کارکنان این سازمان در زمینه اطفای حریق و امداد و نجات انجام شد که نسبت به سال پیش از آن ۲۰ درصد کمتر بود.

به گزارش ایمنا، مجید نوربیگی اظهار کرد: بیشترین عملیات این سازمان مربوط به اطفای حریق بوده که آتش‌سوزی منازل، مزارع و مراتع و امداد خودرویی به ترتیب بیشترین موارد این حوادث بود.

وی ادامه داد: سال گذشته در مجموع ۲۵۵ فوتی در حوادث و اتقافات رخ داده در شاهین‌دژ جان خود را ازدست دادند.

رییس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شاهین‌دژ با بیان اینکه آموزش افراد در نحوه مقابله با حوادث از عوامل کاهش آسیب‌های جانی و مالی است، ادامه داد: پارسال ۸۰ مورد کلاس آموزشی در مدارس و مقاطع تحصیلی مختلف برای بیش از ۲ هزار دانش‌آموز در راستای ایمنی، نحوه مقابله با آتش‌سوزی و حوادث برگزار شد.

نوربیگی اضافه کرد: سال ۹۸ نظارت ویژه بر مراکز عمومی با تجمع بیش از ۵۰ نفر جمعیت از جمله تالارهای پذیرایی، غذاخوری‌ها، مهدهای کودک و مدارس شبانه‌روزی انجام شد که حاصل آن ارسال ۱۳ اخطاریه به این مراکز در جهت رفع عیوب و ایمن‌سازی محوطه آنها بود.

وی گفت: رعایت نکردن موارد ایمنی از جمله انشعابات غیرمجاز تجهیزات گرمایشی، نبود کپسول مناسب آتش‌نشانی و دودکش‌های مناسب از مهم‌ترین تخلفات دیده شده در این مکان‌ها بودند که باید مالکان نسبت به رفع و ایمن سازی آن اقدام کنند.

رییس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شاهین‌دژ تاکید کرد: اغلب ورودی‌های مدارس شاهین‌دژ نیز به گونه‌ای است که امکان ورود خودروهای آتش‌نشانی در مواقع ضروری و انجام مانور وجود ندارد که باید برای رفع آن اقدامات لازم انجام شود.

نوربیگی با بیان اینکه این سازمان در شاهین‌دژ تنها دارای یک ایستگاه است، اظهار کرد: روستاهای حوزه این شهرستان به دلیل مسافت طولانی و سخت‌گذر بودن راه دسترسی آنها امکان خدمات‌دهی در مواقع اورژانسی وجود ندارد و براین اساس ضروری است روستاییان نسبت به مقابله با آتش‌سوزی آمادگی لازم را داشته باشند. 

وی عنوان کرد: به طور میانگین روزانه ۱۰۰ مورد تماس مزاحمت تلفنی در سامانه ۱۲۵ این شهرستان به ثبت می‌رسد که بیشتر تماس‌های مزاحم در زمان تعطیلی مدارس بوده و موجب اختلال و مشغول شدن خط‌های تلفن ثابت ۱۲۵ می‌شود.

رییس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شاهین‌وژ گفت: عملیات ضد عفونی سطح شهر برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا با استفاده از تجهیزات سازمان آتش‌نشانی و به کارگیری نیروهای داوطلب مردمی آموزش دیده در نقاط مختلف این شهر به صورت مستمر در حال انجام است.

منبع:ایرنا

کد خبر 417343

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.