ادامه فعالیت نیروها بدون داشتن مجوز سلامت و ایمنی ممنوع

مدیرعامل سازمان عمران شهرداری مشهد گفت: بازگشت به کار خادمان عمرانی شهر مشهد در سال جدید با غربالگری کامل خواهد بود.

به گزارش ایمنا، سید احسان عظیمی در جلسه بازگشت به کار خادمان عمرانی شهر مشهد بعد از تعطیلات نوروزی سال ۹۹، اظهار کرد: تمامی افرادی که به نحوی در معرض خطر ویروس کرونا بودند یا علائم این بیماری را داشته‌اند، پیش از شروع کار در سال جدید غربالگری شده و تنها در صورت تأیید واحد بهداشت و ایمنی سازمان عمران (HSE) اجازه بازگشت به کار دارند.

وی افزود: هیچ فردی در بین مهندسین، پرسنل اداری یا کارگران حق ندارد بدون مجوز سلامت و ایمنی و تأیید واحد بهداشت و ایمنی سازمان عمران به کار بازگردد و در صورت داشتن علائم بیماری باید به استراحت خود ادامه دهد.

مدیرعامل سازمان عمران شهرداری مشهد ادامه داد: از این رو دستورالعملی برای بازگشت به کار خادمان عمرانی تهیه و فرم‌هایی طراحی شده است که باید افراد به صورت خود اظهاری آن را تکمیل کنند تا پزشک و کارشناس متخصص روی سلامت افراد نظر دهند.

وی خاطرنشان کرد: به حداقل رساندن حضور افراد در کارگاه‌های عمرانی (در حد ضرورت)، کنترل ورود افراد دارای بیماری یا نشانه‌های آن، انجام معاینات پزشکی تخصصی قبل از شروع به کار، انجام کنترل دمای بدن افراد، جلوگیری از ورود افراد بالای ۵۵ سال و دارای بیماری‌های زمینه‌ای، ضدعفونی مرتب سطوح، کنترل تجهیزات دارای امکان انتقال ویروس، آموزش پرسنل و نصب علائم هشداری، پیشگیری از تجمع پرسنل و جلوگیری از ورود افراد درمان شده تا ۲۰ روز پس از درمان با نظریه پزشک متخصص برخی از اقداماتی است که سازمان عمران برای شروع به کار در سال ۹۹ در نظر گرفته است.

عظیمی گفت: پس از تحلیل فرم‌های غربالگری، افراد بدون مشکل حق ورود به کار را دارند و سایر افراد به آزمایشگاه معرفی شده و تحت درمان‌های احتمالی قرار می‌گیرند تا پس از کسب سلامت به محیط کار بازگردند.

وی تصریح کرد: با توجه به سیاست‌های شهردار و معاونت عمران و حمل و نقل شهرداری مشهد، ایمن بودن محیط کار و حفظ سلامت سرمایه‌های انسانی شهرداری در سازمان عمران دارای اولویت بوده است و همواره مد نظر قرار خواهد گرفت.

کد خبر 417335

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.