از تاریخچه تأسیس رپو (Rapoo) تا دریافت جوایز بین المللی

"Rapoo"، یکی از برندهای معروف صنعت لوازم جانبی دیجیتال است که کار خود را با تمرکز بر طراحی و تولید لوازم بی‌سیم آغاز کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، برند رپو (Rapoo) که فعالیت خود را از سال ۲۰۰۲ میلادی آغاز کرد، تمام تلاش خود را می‌کند تا آخرین و بهترین فناوری‌های ارتباطات بی‌سیم را در محصولات خود به کار ببرد. مهمترین محصولات عرضه شده این برند ماوس، صفحه کلید و هدست است که برای کاربران کامپیوتر شخصی و لپ‌تاپ، کاربرد زیادی دارد. همچنین محصولات بی‌سیم ویژه موبایل و تبلت نیز جزء محصولات این شرکت به شمار می‌رود؛ شعار این برند "Wireless Your Life" است. در ادامه شما را با تاریخچه تأسیس رپو (Rapoo)، محصولات مهم این برند و اتفاقات مهم رپو در سال‌های اخیر آشنا می‌کنیم:

تاریخچه تأسیس رپو (Rapoo)

شرکت "Shenzhen Rapoo Technology"، سال ۲۰۰۲ در شهر شنژن چین تأسیس شد. این شرکت در طول سال‌های ابتدایی فعالیت خود برای برندهای دیگر لوازم جانبی تولید می‌کرد. اولین هدف این برند چینی استراتژی‌های بازار داخلی بود و نیازهای مردم را در اولویت قرار می‌داد. پس از مدتی رپو بازارهای جهانی را هدف قرار داد و محصولاتی مانند ماوس و صفحه کلیدهای بی‌سیم را وارد بازار کرد. شرکت رپو در سال ۲۰۰۸، اولین جایزه خود را از رسانه "EFASHION" با عنوان برترین ماوس و صفحه کلید بی‌سیم مولتی مدیا دریافت کرد.

اولین محصول برند رپو

اولین محصول برند رپو که از فناوری ۲.۴ گیگاهرتز استفاده کرد، ماوس بی‌سیم ۷۱۰۰ بود. این شرکت در سال ۲۰۰۸ محصولی را با نام V8 (اولین ماوس گیمینگ رپو) به بازار عرضه کرد. در سال ۲۰۱۱، مرکز تولید محصولات رپو به صورت رسمی افتتاح شد و به عنوان بزرگ‌ترین کارخانه تولید لوازم جانبی دیجیتال شناخته شد. رپو در سال ۲۰۱۲ نیز فناوری ارتباطی جدید خود را برای دستگاه‌های بی‌سیم با نام 5G معرفی کرد؛ با معرفی این فناوری اتصال ۲.۴ گیگاهرتز تا حدودی منسوخ شد.

محصولات دیگر رپو

رپو علاوه بر تولید ماوس و کیبوردهای بی‌سیم برای دستگاه‌های هوشمند مانند لپ تاپ، PC، گوشی هوشمند و تبلت، اسپیکرهای بی‌سیم، هدست و پهپاد عرضه کرده است. محصولات این شرکت به دو بخش محصولات با کاربری عادی یا اداری و محصولات گیمینگ تقسیم می‌شود. به عنوان مثال، یکی از ماوس‌های اداری تولید شده توسط این برند، ماوس MT600 با قابلیت مولتی مود است. دیگر ماوس‌های اداری رپو شامل MT750، M100، M300، M500، MT550 و M6610 می‌شود. کیبوردهای اداری رپو در دو نوع تکی و همراه با موس یا کمبو عرضه می‌شود.

یکی از نمونه‌های عرضه شده این کیبوردها، 8200M بوده که به قابلیت مولتی مود مجهز است. ماوس‌های گیمینگ رپو در دو مدل بی‌سیم و سیمی طراحی و تولید می‌شود. شرکت رپو محصولات خود را در بخش گیمینگ با برند VPRO عرضه می‌کند؛ یکی از محصولات این برند در قسمت ماوس‌های گیمینگ، موس VT900 است. کیبوردهای گیمینگ ریپو به نورپردازی مجهز بوده و یکی از نمونه‌های آن کیبورد گیمینگ V500 Pro است. علاوه بر این، رپو یک برند مستقل پهپاد با نام Xiro نیز دارد که مشهورترین محصول آن XPLORER Mini است. این پهپاد کوچک به یک دوربین ۱۳ مگاپیکسلی اچ دی مجهز بوده و قابلیت اتصال به گوشی‌های هوشمند را دارد.

افتخارات برند رپو

رپو تاکنون جوایز مختلفی از رسانه‌ها و سازمان‌های چینی و بین المللی دریافت کرده که یکی از مشهورترین آن‌ها جایزه iF است. همچنین این شرکت برای چند محصول تولیدی دیگر مانند کیبورد تاچ بی‌سیم E9270P در سال ۲۰۱۳ جایزه دریافت کرده است. علاوه بر این، در سال ۲۰۱۵ به اسپیکر قابل حمل A600، و در سال ۲۰۱۲ به کیبوردهای بی‌سیم و بلوتوثی E9070 و E9080 و E6300 جایزه iF تعلق گرفت.

استفاده از روبات در تولید محصولات رپو

رپو در اکثر بخش‌های کارخانه برای تولید محصولات بی‌سیم با کیفیت از روبات‌ها استفاده می‌کند. این برند در سال ۲۰۱۰ برای خط تولید خود ۷۵ ربوات ABB خریداری کرد که وظایف مختلفی مانند آزمایش کردن قطعات الکترونیکی و بسته بندی محصولات جدید را بر عهده داشت؛ بهره‌گیری از روبات‌ها باعث کاهش نیروی انسانی این شرکت شده است.

اتفاقات مهم رپو در سال‌های اخیر

همکاری رسمی رپو با فروشگاه "بست بای" کانادا، یکی از اتفاقات مهم برند رپو است. این همکاری در سال ۲۰۱۷ نهایی شد و بست بای به عنوان فروشنده اختصاصی این برند چینی در کانادا انتخاب شد. رپو در سال ۲۰۱۸ فناوری جدید خود به نام Multi-Mode را در نمایشگاه IFA معرفی کرد؛ با استفاده از این فناوری، امکان ارتباط بی‌سیم لوازم جانبی با چند دستگاه به راحتی امکان پذیر می‌شود.

فناوری دیگر این برند عملکرد All in one است؛ به این معنا که دستگاه‌های مجهز به مولتی مود به سه نوع هوشمند از اتصال مجهز بوده و از فناوری‌های بلوتوث ۳ و ۴ و اتصال وایرلس ۲.۴ گیگاهرتز پشتیبانی می‌کنند. در نتیجه توانایی اتصال به دستگاه‌های بیشتری را خواهند داشت. دیگر قابلیت این فناوری، One to many است که با استفاده از آن ماوس و کیبوردهای مولتی مود رپو قابلیت اتصال به سه یا چهار دستگاه دیگر را به صورت همزمان دارد.

کد خبر 417332

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.