فیفا برای همه لیگ ها تصمیم واحد بگیرد/ پیروزی در پرونده شکاری مبلغ قابل توجهی برایمان دارد

مدیر عامل باشگاه ذوب آهن گفت: به عنوان مدیرعامل نمی‌توانم بگویم پرونده شکاری را به تنهایی جلو برده ام، زیرا غیر اخلاقی و غیر حرفه‌ای است. کاری که انجام شده یک پروژه تیمی بوده و در صورت کسب موفقیت همه مجموعه ذوب آهن در آن سهیم هستند.

جواد محمدی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، در رابطه با آخرین وضعیت پرونده رضا شکاری، اظهار کرد: شکاری فسخ غیرقانونی با ذوب آهن داشت که در زمان مدیریت سابق در فیفا طرح موضوع شد، اما از طرف فیفا اعلام شد که رسیدگی به این پرونده کار ما نیست، در این شرایط ما باید کار را رها کرده یا آن را در مرجع بالاتری به نام دادگاه بین المللی ورزش CAC پیگیری می‌کردیم.

وی افزود: با خرد جمعی که در هیئت مدیره باشگاه و مجموعه ذوب آهن شکل گرفت، برای حل این موضوع تیمی از همکاران داخلی و خارجی تشکیل دادیم که بعد از گذشت دو ماه پرونده در CAC طرح موضوع شد. با وجود تحریم‌ها از راه قانونی هزینه ثبت پرونده پرداخت شد و تا آخر ماه فرصت داشتیم مدارک خود را به CAC ارائه دهیم. به عنوان هزینه بازرسی ۳۶ هزار فرانک به حساب CAC واریز کردیم و خوشبختانه با تمام مشکلاتی که بود، پرونده ثبت شد.

مدیر عامل باشگاه ذوب آهن با بیان اینکه در صورت موفقیت در این پرونده مبلغ خوب و قابل توجهی برای ذوب آهن به دست خواهد آمد، خاطر نشان کرد: برای این پرونده یکسری دفاعیات، مدارک و مستنداتی داریم که امیدواریم با وجود اینها دادگاه حق را به حق دار واقعی که ذوب آهن است بدهد.

به خودم اجازه نمی‌دهم پرونده رضا شکاری را به نام خودم تنها تمام کنم

محمدی در خصوص اینکه در گذشته گفته است پرونده رضا شکاری را یک شخص مصادره نکند و آیا فرد خاصی‌ را خطاب به خودش قرار داده است؟ تصریح کرد: وقتی چنین کارهایی انجام می‌گیرد من به عنوان مدیرعامل نمی‌توانم بگویم این کار را تنها انجام دادم زیرا غیر اخلاقی و غیر حرفه‌ای است. کاری که انجام شده یک پروژه تیمی بوده و در صورت کسب موفقیت همه مجموعه ذوب آهن در آن سهیم هستند و باید بگویم من که مسئولیت مستقیم این کار را بر عهده دارم به خودم اجازه نمی‌دهم این پروژه را تنها به نام خودم تمام کنم و شخص خاصی را مد نظر نداشتم.

وی با بیان اینکه با توجه به شیوع بیماری کرونا و لطمه اقتصادی که این ویروس وارد کرده باید منصفانه‌ترین کار را برای باشگاه و افرادی که در آن فعالیت می‌کنند انجام دهیم، خاطر نشان کرد: برای اولین بار است که چنین اتفاقی رخ می‌دهد پس در خصوص حقوق بازیکنان، مربیان، کادر و حق خود باشگاه باید انصاف را رعایت کرد و کارشناسی کنیم، همانطور که حقوق باشگاه را در نظر می‌گیریم باید حقوق افرادی که در آن فعالیت دارند را هم در نظر بگیریم.

فیفا باید برای تمامی لیگ‌ها تصمیمی واحد بگیرد

مدیرعامل باشگاه ذوب آهن در رابطه با سرنوشت لیگ برتر اظهار کرد: اگر بخواهد در این رابطه نظری داده شود باید آن را کارشناسی کرد که به نظر من بهترین مرجع کارشناسی در این رابطه فیفا است که باید با کمک کنفدراسیون‌ها یک تصمیم واحد بگیرند و آن را در تمامی لیگ‌ها اجرا کنند زیرا طبق آمار این بیماری در بیش از ۱۷۰ کشور دنیا شیوع پیدا کرده است و فقط مخصوص ایران نیست. مسئولین فوتبال ایران در شرایطی قرار گرفتند که نمی‌توانستند این موضوع را پیش بینی کنند.

دنبال حذف تیمی از باشگاه نیستیم

محمدی با بیان اینکه ذوب آهن به دنبال منحل کردن تیمی نیست، تصریح کرد: تصمیم گیری برای منحل کردن تیمی از باشگاه زود است و باید تمهیداتی در هیئت مدیره باشگاه بیاندیشیم تا منصفانه و عقلانی‌ترین کار را انجام دهیم.

وی ادامه داد: ذوب آهن باشگاه ریشه دار با قدمتی پنجاه ساله است و به دنبال این نیستیم که رشته‌ای را حذف کنیم بلکه هدف ما و شرکت سهامی ذوب آهن بالا بردن پرچم این باشگاه است.

کد خبر 417325

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.