استفاده از تمام ظرفیت مدیریت شهری کرمانشاه برای مقابله با شیوع کرونا

قائم مقام شهردار کرمانشاه گفت: از تمام ظرفیت‌های مدیریت شهری در راستای مقابله با شیوع کرونا استفاده می‌کنیم.

یحیی عیدی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: با توجه به شرایط ویژه جامعه طی هفته‌های گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا اقدامات در نظر گرفته بصورت دستورالعمل تدوین شده و به معاونت‌ها، مناطق و سازمان‌های مربوطه ابلاغ شده است.

وی افزود: آماده سازی، ساماندهی و استفاده از ظرفیت‌های رفع آلودگی توسط سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی در راستای گندزدایی و ضدعفونی کردن تمام مناطق سطح شهر خصوصاً محلات حاشیه نشین و کم برخوردار از جمله فعالیت‌های حوزه خدمات شهری بوده است.

وی با بیان اینکه شهرداری کرمانشاه ضمن استفاده از تمام ظرفیت‌های خود جهت ضدعفونی و گندزدایی معابر شهری اهدای بسته‌های بهداشتی شامل ماسک و دستکش و مایع ضدعفونی را جهت کارکنان و کارگران شهرداری با همکاری سازمان فرهنگی، اجتماعی و سازمان پسماند شهرداری در دستور کار قرار داده است، خاطرنشان کرد: در راستای آموزش عمومی و اطلاع رسانی بهداشتی تمامی امکانات تبلیغاتی و اطلاع رسانی محیطی شهر در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار گرفته تا پیام‌های بهداشتی به اطلاع شهروندان برسد.

عیدی تصریح کرد: ضدعفونی کردن مداوم وسایل حمل ونقل عمومی، ایستگاه‌های اتوبوس، سرویس‌های بهداشتی و محیط اداری از دیگر اقدامات است.

وی با اشاره به برنامه‌های فرهنگی اجتماعی شهرداری گفت: با توجه به درخواست مسئولان برای ماندن شهروندان در خانه جهت افزایش ایمنی جامعه شهروندی، پویش کرمانشاه کتاب می‌خواند ویژه تمام رده‌های سنی از کودکان تا بزرگسالان با محوریت شهروندان در خانه بمانند از سوی این سازمان در ایام نوروز اجرا شده است.

قائم مقام شهردار کرمانشاه گفت: نیروهای حوزه خدمات شهری سازمان فرهنگی و اجتماعی و آتش نشانی همچنان در سطح مناطق هشتگانه حضور دارند تا ضمن اطلاع رسانی به جامعه شهروندی در خصوص خطرات بیماری کرونا،  آن‌ها را به حضور نیافتن در خارج از خانه ترغیب کنند.

وی تصریح کرد: به دلیل تعطیلی بازار و مشکلات بوجود آمده در وصول عوارضات و شرایط ویژه از استاندار درخواست کمک مالی شده است و امیدواریم که موافقت شود.

کد خبر 417308

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.