مردم کرمانشاه حصار امن خانه را به دامان طبیعت ترجیح داده اند

رئیس اداره ارتباطات سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه گفت: شیوع کرونا، مسئولان را مجبور به تصویب طرح فاصله‌گذاری اجتماعی ڪرد، طرحی که طبق آن مردم باید در خانه‌ها می‌ماندند و از رفتن به تفرجگاه‌ها و مراکز تفریحی خودداری می‌کردند، چراکه تجمعات انسانی سبب گسترش این ویروس می‌شود.

داوود امامی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: مردم کرمانشاه در سیزده بدر امسال، حصار امن خانه را به دامان طبیعت ترجیح دادند.

وی تصریح کرد: سیزدهمین روز از فروردین بر اساس یک سنت باستانی به نام سیزده بدر شناخته و ثبت شده است، اما امسال با شیوع ویروس کرونا بسیاری از شهروندان استان درخانه ماندن تا بر تا به قطع این زنجیره کمک کنند.

گفت: روز سیزدهم فروردین ماه ۹۹ شاید دیگر در تاریخ تکرار نشود و این روز نیز به عنوان روزی که مردم برای مبارزه و گسستن زنجیره ویروس کرونا با هم عهد و پیمان بستند که در خانه بمانند، یک روز تاریخی را به عنوان قهر با کرونا برای نسل‌های بعدی به جا بگذارند.

وی عنوان کرد: شیوع کرونا، مسئولان را مجبور به تصویب طرح فاصله‌گذاری اجتماعی ڪرد، طرحی که طبق آن مردم باید در خانه‌ها می‌ماندند و از رفتن به تفرجگاه‌ها و مراکز تفریحی خودداری می‌کردند، چراکه تجمعات انسانی سبب گسترش این ویروس می‌شود.

امامی ادامه داد: مردم کرمانشاه، برای حفظ سلامت خود و خانواده در خانه ماندند و هیچ‌کس به دامان طبیعت نرفت، کوچه‌ها و خیابان‌های شهر خالی از هر رفت و آمدی و طبیعت بهاری کرمانشاه هم بدون هیچ تماشاگری سیزدهم نوروز را پشت سر گذراند.

وی ادامه داد: مردم همت کردند و با ماندن در خانه، پارک‌ها، بوستان‌ها و تفرجگاه‌ها را خالی از جمعیت کردند که ستودنی است، این اقدام ارزشمند، همان سرمایه اجتماعی والای کرمانشاهیان است و چهره واقعی از فرهنگ اصیل این سامان است ظرفیتی که با احترام گذاشتن به پروتکل‌های اعلامی و محدودیت‌های اعمال شده در خانه ماندند و اهمیت سلامتی هم نوعان را در عمل نشان دادند.

امامی تصریح کرد: مردم در این روزهای بحرانی سنگ تمام گذاشتند و نتیجه آن هم این است که این استان در کشور آمار خوبی در راه مبارزه با این بیماری دارد و قطعاً تا زمانی که پیک این بیماری از بین نرفته این همکاری را ادامه خواهند داد.

وی افزود: بزودی زندگی مردم به روال عادی باز می‌گردد و می‌توانیم خاطرات شیرین گذشته را دوباره در کنار خانواده زنده کنیم.

امامی با اشاره پاکبانان خستگی ناپذیر که تمام کوشش خود را برای حفظ سلامت و پاکیزگی شهر انجام می‌دهند، گفت: در این روزها در ڪنار خانواده، ایام را با مطالعه کتاب در محیط خانه سپری ڪنیم و با خانه ماندن، خواسته کادر درمان را برآورده کنیم.

کد خبر 417307

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.