۱۲۸ واحد تجاری متخلف در طرح فاصله‌گذاری اجتماعی قم پلمب شد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: ۱۲۸ واحد تجاری غیرضروری متخلف در طرح فاصله‌گذاری اجتماعی پلمب شد.

به گزارش ایمنا به نقل از وزارت صمت، محمود سیجانی در سیزدهمین جلسه هماهنگی اجرای دستورالعمل بسیج ملی مبارزه با کرونا در تالار معصومیه (س) فرمانداری قم، اظهار کرد: خدمات فراوانی در حوزه بازرسی از اصناف انجام شد و بیش از ۹۵ درصد از اصناف قم، مشارکت خوبی در تعطیلی واحد صنفی خود داشتند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم افزود: تا روز سیزدهم فروردین در طرح تعطیلی اصناف تجاری غیرضروری در قم، یک‌هزار و ۵۵۹ مورد بازدید توسط بازرسان صمت و ۶۲۳ بازدید از سوی بازرسان اصناف انجام شد.

وی تصریح کرد: در این مدت ۱۲۸ واحد تجاری غیرضروری متخلف در طرح فاصله‌گذاری اجتماعی به مدت ۳۰ روز پلمپ شد که شامل ۹۱ مورد از سوی بازرسان صمت و ۳۷ مورد از طرف بازرسان اصناف است.

سیجانی گفت: این اصناف شامل رسته‌های موبایل فروشی و پوشاک و آرایشی- بهداشتی و آبمیوه فروشی و رستوران و آرایشگاه مردانه و قنادی و … است.

وی خاطرنشان کرد: پیرامون تعطیلی واحدهای صنعتی در قم دغدغه‌ای وجود نداشت زیرا کارفرمایان و کارگران به‌خوبی ضوابط بهداشتی در روند کار را مورد توجه قرار دادند و در این واحدهای صنعتی نیز ازدحام جمعیتی از طرف مردم وجود نداشته و با آحاد جامعه سروکار ندارند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: در این طرح بسیاری از واحدهای تجاری دچار آسیب اقتصادی شده‌اند اما واحدهایی که در جهت تعطیلی صنف، مشارکت داشتند موردحمایت قرار می‌گیرند. اگر اصناف بتوانند خود را با فروش اینترنتی و فعالیت در فضای مجازی وفق دهند و از ظرفیت‌های مجازی بر پایه توزیع کالاها و اقلام استفاده کنند، کمتر دچار مشکلات اقتصادی می‌شوند.

کد خبر 417301

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.