اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی از ۲۰ فروردین

شهردار اصفهان گفت: شهرداری چهارصد وظیفه بر عهده داشت و مقابله با کرونا چهارصد و یکمین وظیفه آن به شمار می‌رود و این اقدام تا زمان قطع زنجیره ادامه خواهد داشت تا شهروندان از آلوده نبودن فضاهای عمومی شهر خیالی آسوده داشته باشند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت الله نوروزی امروز _جمعه ۱۵ فروردین ماه ۹۹_ در برنامه تلویزیونی «رنگ بهار» با تقدیر از تلاش شبانه‌روزی کارکنان شهرداری به ویژه در حوزه خدمات شهری، اظهار کرد: بیش از پنج هزار نفر نیرو در شهرداری از زمان شیوع ویروس کرونا به طور مستقیم برای نظافت شهر، آبیاری فضاهای سبز و ضدعفونی معابر درگیر این مسأله شده‌اند.

وی افزود: شهرداری اصفهان از همان ابتدای شیوع ویروس کرونا وارد عرصه شد و توانست تمام مکان‌های شهری را ضدعفونی کند به طوری که امروز این اقدام را جزو وظایف دائمی و مستمر شهرداری می‌دانیم.

شهردار اصفهان تصریح کرد: شهرداری چهارصد وظیفه بر عهده داشت و مقابله با کرونا چهارصد و یکمین وظیفه آن به شمار می‌رود و این اقدام تا زمان قطع زنجیره ادامه خواهد داشت تا شهروندان از آلوده نبودن فضاهای عمومی شهر خیالی آسوده داشته باشند.

وی گفت: از تمام کارکنانی که صادقانه تلاش کرده و سلامتی خود را به خطر انداختند تا سلامتی مردم تضمین شود، تشکر و قدردانی کرد.

نوروزی با بیان اینکه شهروندان در روزهای ۱۲ و ۱۳ فروردین ماه سال جاری به تصمیمات مدیران شهری و استانی احترام گذاشتند، تصریح کرد: سطح همکاری مردم اصفهان در روزهای ۱۲ و ۱۳ فروردین بسیار بالا بود و شعور و فرهنگ اصفهانی آنچنان کمک کرد که در همه جای ایران این مسأله به گوش همگان رسید که وضعیت اصفهان در این دو روز بسیار خوب بود و بی‌شک اگر همکاری‌ها به همین منوال ادامه پیدا کند، از وضعیت قرمز عبور خواهیم کرد.

وی اظهار کرد: اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی به عنوان مرحله دوم برای مقابله با کرونا باید آغاز شود تا عادی‌سازی زندگی با رعایت نکات بهداشتی صورت گیرد.

شهردار اصفهان با بیان اینکه طرح فاصله گذاری اجتماعی از ۲۰ فروردین ماه اجرا می‌شود، گفت: مرحله سوم دوران پساکرونا است که در این مرحله پیرامون جامعه‌شناسی و اقتصاد کرونا و شور و نشاط اجتماعی به عنوان یک ضرورت برای شهروندان همچنین بهزیستی فرهنگی در حال برنامه ریزی هستیم و در آینده جزئیات آن برای شهروندان تشریح خواهد شد.

وی تاکید کرد: مجموعه شهرداری در تمام حوزه‌ها برنامه‌ریزی می‌کند تا این مراحل به طور دقیق و صحیح سپری و آسایش و آرامش شهروندان حاصل شود؛ البته از تمام شهروندان که در این مسیر همراهی و همکاری لازم را دارند، تشکر می‌کنیم.

نوروزی با بیان اینکه طرح فاصله گذاری اجتماعی با شعار «شما مراقب سلامتی من باش، من مراقب سلامتی شما باشم» برای تبیین و آموزش طرح فاصله‌گذاری اجتماعی برای شهروندان اجرا می‌شود، گفت: با اجرای این طرح از یک حق و یک تکلیف سخن می‌گوئیم، حق اینکه شهروند حق دارد سلامتی‌اش حفظ شود و وظیفه دارد به حفظ سلامتی دیگر شهروندان کمک کند؛ در واقع یک وظیفه‌ای که حق و تکلیف ایجاد می‌کند و این موضوع مهم باید در مکان‌های عمومی، ادارات و اتوبوس‌ها رعایت شود تا زندگی عادی‌سازی و برای رفع نیازها برخی اقدامات صورت گیرد.

وی افزود: با اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی می‌توان ضمن مراقبت از خود و دیگران، اجازه شیوع ندهیم، زنجیره شیوع را قطع و عادی‌سازی زندگی انجام شود؛ به هر حال این وظیفه همگانی است و تمام دستگاه‌ها باید وارد میدان همکاری شوند

شهردار اصفهان گفت: شهرداری با همکاری اداره بهداشت انجام بخش آموزش طرح فاصله گذاری اجتماعی را بر عهده گرفته و اطلاع‌رسانی لازم را به شهروندان انجام خواهد داد و اطمینان داریم هر کاری را شهروندان اراده کنند، می‌توان انجام داد.

وی با بیان اینکه در روزهای ۱۲ و ۱۳ فروردین ماه سال جاری اگر اراده مردم نبود، تصمیمات گرفته شده به نحو شایسته عملیاتی نمی‌شد، تصریح کرد: در این روزها شاهد کاهش ازدحام جمعیت و ترافیک در معابر و تقاطع‌های سطح شهر اصفهان تا حدود ۹۸ درصد نسبت به بهمن ۹۸ (قبل از شیوع کرونا) بودیم.

نوروزی افزود: در روزهای ۱۲ و ۱۳ فروردین ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته تردد روزانه خودروها ۹۰ درصد کاهش یافت و هوای پاک و حوادثی کم را در شهر داشتیم که امیدوارم با همکاری، وحدت و همدلی مردم بر تمام مشکلات غلبه کنیم.

کد خبر 417286

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.