آخرین آمار مبتلایان به کرونا ویروس در اصفهان در ۱۵فروردین ماه/ سیر نزولی نداریم

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با تاکید به اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۱۴۶ نفر از همشهریان به دلیل ابتلا به کرونا در بیمارستان‌ها بستری شدند، گفت: باید بدانیم که در باره وضعیت ابتلا افراد به ویروس کرونا و تعداد افزایش روزانه تا حدودی ثابت شدیم.

آرش نجیمی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اینکه مراکز بهداشت و درمان نیازمند همیاری و مشارکت مردم برای کنترل اپیدمی کرونا هستند، اظهار کرد: در واقع بهداشت و درمان زمانی می‌تواند به نتیجه مطلوبی در کنترل این اپیدمی دست یابد و شاهد حداقل بروز این بیماری باشد که همیاری و مشارکت حداکثری مردم در جامعه اتفاق بیفتد و خوشبختانه تا کنون شاهد این اتفاق و همیاری مردم بودیم و ضروری است این مشارکت تداوم پیدا کند.

وی با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۱۴۶ نفر از همشهریان به دلیل ابتلاء به کرونا در بیمارستان‌ها بستری شدند، افزود: باید بدانیم که در باره وضعیت ابتلاء افراد به ویروس کرونا و تعداد افزایش روزانه تا حدودی ثابت شدیم.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، گفت: واقعیت این است که همیاری و مشارکت شهروندان باید ادامه پیدا کند و حتی الاامکان افرادی که امکان دارد در منزل بمانند این کار را انجام دهند و توجه به این مساله را تا زمانی تهدید اپیدمی، حفظ کنند.

وی تاکید کرد: چنانچه افرادی هستند که به هر دلیلی مجبور به بیرون رفتن از خانه هستند حتماً توصیه‌های خود مراقبتی، رعایت مسائل بهداشتی، شستشوی دست‌ها، حفظ فاصله یک و نیم تا دو متر با همه افراد و پرهیز از تجمع در محل‌های مختلف را جدی گرفته و به آن عمل کنند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، تصریح کرد: اگر همه شهروندان به این مسائل اهمیت دهند اطمینان می‌دهیم که به زودی خبر خوشی را در مورد مرتفع شدن این بیماری در شهر و کشور برای اطلاع رسانی به مردم خواهیم داشت.

وی با تاکید به اینکه در شرایط فعلی آمار ابتلاء به کرونا ویروس ثابت شده است، گفت: این اتفاق بدان معنا است که آمار نزولی نیست بلکه روزانه ابتلاء بیش از صد و سی یا چهل نفر و اضافه شدن این تعداد به آمار قبلی را داریم و آرزو می‌کنیم که این تعداد روزانه کاهش پیدا کند.

نجیمی با اشاره به اینکه زمانی می‌توانیم با قاطیعت اعلام کنیم وضعیت مساعد است که تعداد افراد بستری شده در بیمارستان از تعداد موارد ترخیص بسیار کمتر باشد، اظهار کرد: یعنی به مرور در بیمارستان‌ها آمار بیماران کرونایی کاهش پیدا کند و اکنون در این مرحله قرار نداریم.

وی تصریح کرد: اکنون مرحله به گونه‌ای نیست که شرایط خوب را اعلام بکنیم و خوشبختانه پیک وحشتناکی هم مانند دیگر کشورها نداشتیم و امیدواریم با همیاری مردم به مرحله نزولی اپیدمی این بیماری در آینده‌ای نزدیک برسیم.

به گفته نجیمی؛ رفتار اپیدیولوژیک این بیماری عجیب و غریب است و هر روز شاهد یک دستور العمل، خبر و توصیه‌ای جدید در این زمینه می‌شود و نباید ساده انگارانه فکر کنیم که اکنون هیچ اتفاق دیگری نمی‌افتد.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم روال عادی زندگی را دوباره شروع کنیم و به وضعیت قبلی برسیم باید در شرایط کنونی و شیوع این بیماری، از تجمع خودداری کرده و در خانه بمانیم و حداقل تحرکات اجتماعی را مد نظر داشته باشیم.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، تصریح کرد: چنانچه موارد گفته شده به وسیله شهروندان رعایت نشود هر احتمالی برای افزایش شدید و غیر منتظره این بیماری در استان و کشور وجود دارد.

کد خبر 417281

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.