کنترل تمام پروژه‌های بازآفرینی شهری توسط سازمان برنامه و بودجه

مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات بازآفرینی شرکت بازآفرینی شهری ایران، گفت: به منظور تسریع در بازآفرینی سامانه‌های مختلفی تعریف شده که نتایج خوبی را به همراه داشته است.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، یوسف غفوری اظهار کرد: سامانه ثبت درخواست تسهیلات نوسازی در محدوده و محلات هدف بازآفرینی شهری، اولین سامانه در رابطه با تسهیلات نوسازی در حوزه بازآفرینی شهری است که از طریق آن متقاضیان می‌توانند کد پستی یا کد درج‌شده در سند تک‌برگی خانه (کدجام) را وارد و از قرار گرفتن ملک خود در بافت فرسوده مطلع شوند سپس اگر ملک در بافت فرسوده قرار گرفته باشد، می‌توانند برای دریافت وام مراجعه کنند.

وی با بیان این‌که سامانه تسهیلات ساخت نوسازی در بافت‌های ناکارآمد شهری، سامانه‌ای یکپارچه در سطح کشور است، گفت: متقاضیان با ورود به این سامانه و ثبت اطلاعات خود، کد رهگیری دریافت می‌کنند.

مدیر کل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات بازآفرینی شرکت بازآفرینی شهری ایران با بیان این‌که تسهیلات نوسازی در حال حاضر در بهترین شرایط به متقاضیان پرداخت می‌شود، گفت: به ازای هر واحد مسکونی ۱۷۰ میلیون تومان تسهیلات ساخت در محدوده و محلات هدف بازآفرینی در کلان شهر تهران در قالب قرارداد عاملیت، توأم با تسهیلات بدون سپرده و اوراق گواهی حق‌تقدم به انبوه‌سازان حرفه‌ای و سازندگانی که از فناوری‌های نوین استفاده کنند، پرداخت می‌شود.

غفوری با اشاره به این‌که تسهیلات نوسازی در بافت‌های ناکارآمد شهری در سایر کلانشهرها به ۱۶۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرده است، گفت: این تسهیلات در شهرهای با جمعیت بالای ۲۰۰ هزار نفر نیز به ۱۴۰ میلیون تومان به ازای هر واحد مسکونی، افزایش یافته است.

وی اظهار کرد: در راستای انگیزه دادن و تشویق انبوه‌سازان و ساکنان در این مناطق، سود تسهیلات ساخت در بافت‌های ناکارآمد شهری بسیار مناسب در نظر گرفته شده است. برای تسهیلات ساخت ۱۷۰ میلیون تومانی به ترتیب ۵۰ میلیون تومان با نرخ سود ۹ درصد، ۶۰ میلیون تومان با نرخ ۱۸ درصد و مابقی آن با نرخ ۱۶ درصد محاسبه و پرداخت خواهد شد. همچنین برای پرداخت تسهیلات ۱۴۰ میلیون تومان نیز به ترتیب ۴۰ میلیون تومان آن با نرخ سود ۹ درصد، ۶۰ میلیون تومان با نرخ ۱۸ درصد و ۴۰ میلیون دیگر آن با نرخ ۱۶ درصد محاسبه و به متقاضیان پرداخت می‌شود.

مدیر کل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات بازآفرینی شرکت بازآفرینی شهری ایران، تصریح کرد: تسهیلات نوسازی به میزان ۱۶۰ میلیون تومان نیز به ترتیب برای ۵۰ میلیون تومان از محل قرارداد عاملیت، ۵۰ میلیون تومان بدون سپرده و ۶۰ میلیون تومان از محل اوراق به ترتیب با نرخ سود ۹، ۱۸ و ۱۶ خواهد بود.

غفوری با بیان این‌که تا کنون ۲۳ هزار و ۸۱۸ واحد مسکونی دریافت تسهیلات نوسازی به بانک عامل معرفی شده‌اند، گفت: تاکنون ۱۰ هزار و ۶۰۲ متقاضی موفق به دریافت تسهیلات شده‌اند.

وی در خصوص سامانه نحوه احراز صلاحیت مدیریت فنی، مالی و اجرایی اشخاص حقیقی و حقوقی به منظور واگذاری قسمتی از اختیارات مجریان طرح‌های احیا، بهسازی و نوسازی (وزارت راه و شهرسازی و شهرداری‌ها) توضیح داد: در راستای اجرای ماده چهار قانون حمایت از احیا، بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری، مصوب مجلس شورای اسلامی ایران مورخ ۱۰ اسفند ۹۸ نحوه احراز صلاحیت مدیریت فنی، مالی و اجرایی اشخاص حقیقی و حقوقی به منظور واگذاری قسمتی از اختیارات مجریان طرح‌های احیا، بهسازی و نوسازی (وزارت راه و شهرسازی و شهرداری‌ها)، سامانه‌ای برای تشخیص صلاحیت توسعه گران، تسهیل گران و کارگزاران در حوزه بازآفرینی در سایت شرکت بازآفرینی شهری به نشانی (udrc.ir) راه اندازی شده است.

مدیر کل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات بازآفرینی شرکت بازآفرینی شهری ایران تصریح کرد: تاکنون از ۷۰۰ مورد ثبت‌نامی در این سامانه ۱۷۸ گواهینامه تشخیص صلاحیت فعالیت در حوزه بازآفرینی شهری به اشخاص حقیقی و حقوقی اعطا شده است.

غفوری با بیان اینکه باید مشخصات و اطلاعات پروژه‌های بازآفرینی شهری در سامانه برنامه‌ریزی و کنترل پروژه به‌صورت روزانه ثبت شود، عنوان کرد: سازمان برنامه و بودجه کشور، اعتبارات پروژه‌های بازآفرینی را بر اساس اطلاعات مندرج بر سامانه برنامه‌ریزی و کنترل پروژه اختصاص می‌دهد.

وی با بیان این‌که پروژه‌های زیربنایی و روبنایی، نوسازی واحدهای مسکونی، فضای شهری و … در حوزه بازآفرینی شهری در سامانه برنامه‌ریزی و کنترل پروژه باید ثبت شوند، اظهار کرد: کلیه پروژه‌های بازآفرینی توسط سازمان برنامه و بودجه کشور رصد و کنترل می‌شود و سهم هریک از دستگاه‌ها و نهادهای ذی‌مدخل در اجرای پروژه‌های بازآفرینی مشخص می‌شود.

مدیر کل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات بازآفرینی شرکت بازآفرینی شهری ایران در خصوص سامانه کنترل پروژه‌های بازآفرینی شهری گفت: در راستای یکپارچه‌سازی سامانه‌ها، به‌زودی همه سامانه‌های جزیره‌ای به‌صورت یکپارچه و متمرکز باز طراحی خواهند شد.

کد خبر 417265

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.