آمادگی هلال احمر برای جمع آوری کمک هموطنان به اقشار آسیب پذیر

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: هلال احمر این آمادگی را دارد تا برای کمک به اقشار آسیب پذیر جامعه کمک‌های مردمی را جمع آوری کند.

به گزارش ایمنا، کریم همتی رئیس جمعیت هلال احمر کشور در گفت‌وگویی تلویزیونی، گفت: در ایامی که گذشت هم کشور ما و هم همه دنیا درگیر با مسئله کرونا بودند و جمعیت هلال احمر در کنار سایر کادر درمانی کشور فعال بودند.

وی اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که در مواقع بحرانی برای افراد به وجود می‌آید موضوع مشکلات معیشتی است که تلاش کردیم در این حوزه به مردم کمک کنیم.

همتی خاطرنشان کرد: برخی از افراد در این مدت نتوانستند درآمدی کسب کنند به همین دلیل گروه‌هایی از مردم و هموطنان تلاش کردند تا راهکاری برای کمک به این افراد پیدا کنند.

وی گفت: با توجه به اینکه در جمعیت هلال احمر راهکار قانونی برای جمع آوری این کمک‌ها وجود دارد از هموطنان می‌خواهیم تا کمک‌های خود را به هلال احمر برسانند. از روز شنبه ۵۰۰ هزار نفر از جامعه افراد سرطانی و بیماران نادر و خاص تحت پوشش هلال احمر قرار خواهند گرفت.

رئیس جمعیت هلال احمر، گفت: در ضد عفونی کردن معابر و مناطق پرخطر اعم از گرمخانه‌ها، معابر شهری، اتوبوس‌ها، زندان‌ها هم کمک کرده ایم. تا به حال بالغ بر ۳۸۷ هزار لیتر مایع ضدعفونی کننده برای این کار استفاده شده است.

وی با اشاره به نیاز بیمارستان‌ها به دستگاه‌های کمک تنفسی، اظهار کرد: بزودی با کمک مردم و خیرین اقدام به خرید تعدادی دستگاه ونتیلاتور برای بیماران کرونایی و تحویل به بیمارستان‌ها خواهیم کرد. فعلاً حدود ۵۲ دستگاه خریداری شده و آمادگی داریم تا صد دستگاه را با هزینه‌ای بالغ بر ۱۶ میلیارد تومان برای نقاط کمتر برخوردار تهیه و اهدا کنیم.

همتی افزود: ۱۶۰ هزار بسته هم اکنون برای بیماران خاص (مثل هموفیلی‌ها، دیالیزی‌ها و…) آماده شده که در مراکز محل رفت و آمد آنها توزیع می‌شود. بیماران سرطانی در مرحله بعد قرار دارند.

سرپرست جمعیت هلال احمر از تلاش این جمعیت با همراهی خیرین و گروه‌های مرجع برای کمک معیشتی به حدود دو میلیون نفر از افراد آسیب دیده از بحران کرونا خبر داد و گفت: افرادی هستند که تحت پوشش کمیته امداد، بهزیستی و سایر نهادهای حمایتی نیستند و به دلیل بحران کرونا معیشت آنها دچار مشکل شده است. هلال احمر با همراهی سایر خیرین و گروه‌های اجتماعی در تلاش است تا با توجه به نزدیکی ماه مبارک رمضان بسته‌های معیشتی را برای حدود دو میلیون نفر از این افراد تهیه و توزیع کند.

آموزش ۵۴ میلیونی کرونا در فضای مجازی

سرپرست جمعیت هلال احمر با اشاره به آموزش همگانی توسط هلال احمر، گفت: اولین محصولات آموزشی در زمینه کرونا در جمعیت هلال احمر تولید شده و این محصولات تا به حال بالغ بر ۵۴ میلیون بار در فضای مجازی دیده شده اند.

وی افزود: در دوره‌های آموزش آنلاین هم با همکاری نظام پزشکی تا به حال به ۷۶۴ هزار نفر آموزش داده شده و گواهی صادر شده است. با راه اندازی سایت کرونا و راه اندازی سیستم تست، برای اولین بار در ایران بصورت آنلاین تست کرونا گرفته شده و تا به حال ۱۰ میلیون نفر در آن شرکت کرده اند. همین موضوع باعث آرامش بیشتر و کاهش بار بیمارستان‌ها شده است.

غربالگری بیش از ۲۱ میلیون نفر

همتی به عملیات غربالگری مسافران نوروزی اشاره کرد و گفت: تب سنجی و غربالگری به صورت فیزیکی هم در ۴۷۱ پایگاه و با ۸۵۱ اکیپ از ۲۷ اسفند آغاز شده و همچنان در برخی از استان‌ها ادامه دارد. تا به حال بالغ بر ۲۱ میلیون و ۳۸۷ هزار نفر در ۷ میلیون و ۶۱۸ هزار خودرو غربالگری شده اند و از میان آنها ۱۴ هزار ۲۸۸ نفر با علائم مشکوک به کرونا به تیم‌های بهداشتی و درمانی ارجاع داده شده اند.

وی درباره تأمین داروهای مورد نیاز برای بیماران کرونا، گفت: سازمان تدارکات پزشکی و داروخانه‌های هلال احمر همچنان در زمینه تأمین و توزیع دارو در حال انجام فعالیت‌های خود هستند. در داروخانه مرکزی روزانه به بیش از هزار نفر خدمات ارائه می‌شود و در شهرهای پرخطر هم داروخانه‌های هلال احمر بازوی کمکی مراکز درمانی هستند. در مجموع روزانه ۵تا۶ هزار نفر خدمت دریافت می‌کنند.

سرپرست جمعیت هلال احمر گفت: اگرچه کرونا داروی خاصی ندارد اما با توجه به تب بازار درباره برخی داروها یک میلیون کپسول تامی فلو و ۶۰۰ هزار داروی کلترا از سوی هلال احمر وارد ایران شد.

تولید روزانه ۱۰ هزار ماسک و گان

همتی با اشاره به تولید ماسک و گان در شرکت نساجی هلال ایران، اظهار کرد: کارخانه نساجی وارد تولید ماسک شده و روزانه ۱۰ هزار ماسک سه لایه و البسه محافظتی (گان) تولید می‌کند. بزودی یک خط مکانیزه تولید ماسک هم در هلال احمر نصب و آغاز به کار می‌کند که توان تولید روزانه بالغ بر ۷۰ هزار ماسک را دارد. کارخانجات سها هم روزانه ده هزار لیتر مایع ضد عفونی کننده تولید می‌کنند.

سرپرست جمعیت هلال احمر همچنین درباره راه‌اندازی نقاهت‌گاه‌ها برای بیماران بهبودیافته از کرونا، گفت: هلال احمر برای راه اندازی ۲۶۰۰ تخت نقاهت گاهی در شهرهای مختلف پرخطر اعلام آمادگی کرده بود که از این میزان ۱۵۰۰ تخت آماده است. اما فعلاً از حدود ۴۵۰ تخت آن استفاده می‌شود. آمادگی لازم برای راه اندازی مابقی تخت‌ها هم در صورت نیاز وجود دارد.

کد خبر 417259

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.