بهره‌برداری از بازار بین‌المللی گل و گیاه ارغوان تا پایان امسال

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری اصفهان گفت: بازار بین‌المللی گل و گیاه ارغوان به عنوان پروژه‌ای بسیار حائز اهمیت برای شرق شهر اصفهان، در حال احداث است که در تلاش هستیم تا اواخر سال جاری بهره‌برداری شود.

محمد مجیری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: سال گذشته فراخوانی برای طراحی سردر بازار بین المللی گل و گیاه ازغوان برگزار کردیم که طرح یک طراح خانم از دانشگاه گرگان برگزیده شد و اعتبار مورد نیاز در بودجه امسال سازمان در نظر گرفته شد تا اجرا شود.

وی با بیان اینکه فضاسازی و گل کاری رفیوژ میانی بازار بین‌المللی گل و گیاه ارغوان توسط سازمان پارک‌ها در حال انجام است، افزود: در بازار سالن سرشاخه به وسعت شش هزار و ۴۰۰ مترمربع شامل ۳۶ غرفه گل سرشاخه برای عرضه گل امسال با انجام سفت‌کاری، نازک‌کاری، تأسیسات و برق مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری اصفهان ادامه داد: در کنار این سالن فضای دو هزار و ۵۰۰ مترمربعی برای سالن عرضه کود، سم و ابزار گل، گلدان در نظر گرفته شده که تا تیرماه سال ۹۹ همراه با تأسیسات و محوطه سازی بازار به اتمام می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر پارکینگ‌های بازار ارغوان احداث و آسفالت شده، جدول‌کاری آن به اتمام رسیده و برج‌های نوری ایجاد و نصب شده است.

مجیری با بیان اینکه امسال بر اساس قرارداد سه میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومانی که با سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان منعقد شده، عملیات خاک‌برداری، خاک‌ریزی، لوله‌گذاری و اجرای فضای سبز بازار بین‌المللی گل و گیاه ارغوان انجام و به اتمام می‌رسد، گفت: قرارداد دیگری با سازمان زیباسازی به مبلغ حدود سه میلیارد تومان برای ایجاد مبلمان شهری با نیمکت‌های خاص، نورپردازی خاص ساختمان‌ها، ایجاد المان‌ها و اجرای طرح آب لیزری منعقد شده که امیدواریم این فضاها در بازار ایجاد شود.

وی اظهار کرد:  در بازار بین المللی گل و گیاه ارغوان سازه‌ای با نماد گل آفتابگردان احداث می‌شود که سالن گل‌های آپارتمانی، گل‌های باغ و باغچه در یک فضای ۱۰ هزار مترمربعی با ارتفاع ۲۶ متر است و ۱۳ متر گل برگ‌های سازه گل آفتابگردان است و ۱۳ متر بالاتر آن یک رستوران با کفپوش شیشه لمینت احداث می‌شود که از بالای آن آبشار به سمت پایین سرازیر می‌شود، با دکوراسیون فضای سبز و آبنماها و برکه‌هایی که در آن قرار می‌گیرد.

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری اصفهان گفت: قرارداد این پروژه منعقد شده که عملیات اجرایی آن از اردیبهشت ماه آغاز و تا پایان سال به پایان می‌رسد.

وی افزود: در نیمه نخست سال جاری کارگاه‌های سازمان زیباسازی شهرداری در مجاورت بازار بین‌المللی گل و گیاه ارغوان به مکان دیگری انتقال داده می‌شود و سوله‌های فعلی تخریب می‌شود و ساختمان اداری مدیریت پسماند نیز به ساختمان اداری بازار گل تبدیل خواهد شد.

مجیری ادامه داد: وقتی فاز نخست بازار بهره‌برداری شد، در فاز دوم ماهیان زینتی و پرندگان ذبحی با مشارکت بخش خصوصی به این مکان انتقال داده می‌شود و در مجاورت آن یک سالن اجتماعات ۴۰۰ نفری در فضای باز احداث خواهد شد.

وی با بیان اینکه اقدام دیگر برندینگ‌سازی مجموعه بازار بین‌المللی گل و گیاه ارغوان است که با سازمان نظام مهندسی کشاورزی کشور وارد مذاکره شده ایم تا پس از بازدید از آن نظرات خود را اعلام کنند تا از چگونه از ظرفیت کاری تولیدکنندگان بزرگ کشور استفاده کنیم، گفت: در کنار مجموعه اداری دفاتر شرکت‌های مدیریت صادرات در حوزه گل و گیاه، ماهیان و پرندگان زینتی دایر می‌شود تا از این مکان بتوانند صادرات خود به فرودگاه شهید بهشتی و از آنجا به کشورهای مختلف داشته باشند.

کد خبر 417255

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.