هوای اصفهان ناسالم شد/ شاهین شهر در وضعیت قرمز

کیفیت هوای کلانشهر اصفهان صبح امروز با میانگین ساعتی ۱۳۷ در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، کیفیت هوای کلانشهر اصفهان در ۲۴ ساعت منتهی به ساعت هفت صبح امروز جمعه - پانزدهم فروردین ماه- با میانگین ۷۲ در وضعیت سالم ثبت شد.

شاخص کیفی هوا در نخستین ساعات امروز با میانگین ۱۳۶ در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گرفت.

این در حالی است که به دلیل شیوع کرونا و اعمال طرح زوج و فرد ترددها کاهش یافته و از سوی دیگر ناپایداری‌های جوی و وزش باد در این روزها پدیده غالب استان به ویژه کلانشهر اصفهان است.

بر این اساس شاخص کیفی هوا در ایستگاه‌های پایش دائم میدان احمدآباد و خیابان دانشگاه روی عدد ۱۴۷، خیابان استانداری روی عدد ۱۳۰ و بزرگراه خرازی روی عدد ۱۲۰ گزارش می‌شود.

همچنین کیفیت هوا در شهرهای مبارکه با میانگین ۱۱۰ و در شاهین شهر با میانگین ۱۵۰ در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس و در نجف آباد با میانگین ۸۶ در وضعیت سالم است‌.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

شاخص کیفی هوا ( Air Quality Index ) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر منوکسید کربن، دی اکسیدگوگرد، ترکیبات نیتروژن دار، ازون و ذرات معلق (ذرات کوچک‌تر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچک‌تر از ۲.۵ میکرومتر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف است به یک عدد بدون واحد تبدیل می‌کند و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می‌دهد.

کد خبر 417245

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.