نقاهتگاه ۵۰ تخت‌خوابی در زندان مرکزی اصفهان راه‌اندازی شد

رئیس کل دادگستری استان اصفهان از راه‌اندازی نقاهتگاه ۵۰ تخت‌خوابی برای زندانیانی که احتمال دارد در ایام مرخصی به کرونا مبتلا شده باشند با همکاری خیران راه‌اندازی شد.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان اصفهان، محمدرضا حبیبی در بازدید از مرکز ویژه نگهداری و درمان زندانیان مبتلا به ویروس کرونا در زندان اصفهان اظهار کرد: تا کنون اقدامات پیشگیرانه بسیار خوب و مؤثری با همکاری مسئولان قضائی و زندان، دانشگاه علوم پزشکی و دستگاه‌های اجرایی استان در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در سطح زندان‌های استان صورت پذیرفته که نتیجه آن عدم وصول گزارشی از ابتلای قطعی زندانی به این ویروس بوده است.
وی افزود: این مرکز با دارا بودن پنجاه تخت و امکانات پزشکی لازم به همت بلند خیران استان راه اندازی شده است تا در صورت ابتلای احتمالی مددجویان به ویروس کرونا با انجام اقدامات پیشگیرانه و درمان اولیه در این مرکز نیازی به انتقال مبتلایان به مراکز درمانی سطح شهر نباشد و تمامی خدمات پزشکی در داخل زندان صورت پذیرد.
وی خاطر نشان کرد: نقاهتگاهی نیز با ظرفیت پنجاه تخت جهت نگهداری بیماران بهبود یافته از این مرکز به منظور تکمیل مراحل پایانی درمان ویژه زندانیان پیش بینی و راه اندازی شده است.
رئیس دستگاه قضائی استان به اعطای مرخصی تعداد قابل توجهی از زندانیان، پیش از سال نو نیز اشاره و تصریح کرد: پیرو تصمیم هوشمندانه و به موقع رئیس قوه قضائیه و صدور اعزام به مرخصی تعداد قابل توجهی از زندانیانی که امکان اعزام و بهرمندی آنها از این ظرفیت قانونی فراهم بود، حدود ۷۰۰۰ نفر زندانی از زندان‌های سطح استان به مرخصی اعزام شدند که از این تعداد حدود ۸۰۰ نفر آنها با بهرمندی از مرخصی پایان حبس منتهی به آزادی خواهند شد و در خصوص باقیمانده زندانیان نیز هم غربال گری و هم ضدعفونی بندها و اماکن و ساختمان‌های زندان‌ها به صورت جدی در دستور کار قرار گرفت.
وی افزود: از دیگر اقدامات مهم در این راستا جلوگیری از ورود و تداخل زندانیان جدید با سایر زندانیان بود که مقرر شد این افراد در محل‌های دیگری نگهداری شوند.

کد خبر 417234

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.