مشکل بزرگ در کنترل اپیدمی کرونا چیست؟

عضو انجمن مقابله با شیوع کرونا ویروس در اصفهان گفت: مشکل بزرگ در کنترل اپیدمی کرونا، گروهی است که علائمی ندارند، چرا که بخش بزرگی از جمعیت بیماران را تشکیل می‌دهند و دو هفته ویروس را پخش می‌کنند، برای همین بسیار مهم است که در خانه بمانیم و نکات بهداشتی را رعایت کنیم تا زنجیره انتقال زودتر قطع شود.

‌مهرداد صلاحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اینکه حدود ۳۰ درصد بیماران مبتلا به کووید ۱۹ علائمی ندارند، اظهار کرد: این افراد حدود دو هفته ناقل ویروس هستند، این گروه از بیماران در کمتر از یک هفته با پاسخ ایمنی بدن در مقابل ویروس کرونا ایمن می‌شوند.

وی ادامه داد: حدود ۵۵ درصد بیماران علائم خفیف دارند و کمتر از یک هفته بعد از آلوده شدن، علائم بیماری کووید ۱۹ در این گروه شروع می‌شود و بعد از چند روز هم بهبود می‌یابند، تمام این گروه پاسخ ایمنی خوبی به ویروس می‌دهند و ایمن می‌شوند، این بیماران تا سه هفته ناقل ویروس هستند.

این عضو انجمن متخصصان داخلی عفونی، ریوی و ویروس شناسی خاطرنشان کرد: حدود ۱۰ درصد بیماران علائم شدید دارند و علائم بیماری در آن‌ها در اواخر هفته اول شروع می‌شود، در این گروه بعد از چند روز شدت بیماری زیاد و در بیمارستان بستری می‌شوند، بیشتر این گروه بعد از دو هفته پاسخ ایمنی مناسب نشان می‌دهند، ممکن است ۱۵ درصد این گروه فوت کنند، این گروه تقریباً چهار هفته ناقل بیماری است.

وی با توضیح اینکه حدود پنج درصد بیماران علائم بسیار شدید نشان می‌دهند، افزود: در این گروه از بیماران مبتلا به کرونا ویروس جدید بعد از چند روز علائم شدید شروع می‌شود، تنفس بسیار مشکل خواهد شد و نیاز به آی‌سی‌یو است، در نهایت ۵۰ درصد این گروه بهبود پیدا می‌کنند و در مقابل کرونا ایمن می‌شوند.

صلاحی با اشاره به اینکه مشکل بزرگ اپیدمی کرونا گروهی است که علائمی ندارند، چرا که بخش بزرگی از جمعیت بیماران را تشکیل می‌دهند، اضافه کرد: این گروه هیچ علائمی ندارند و دو هفته ویروس را پخش می‌کنند، برای همین بسیار مهم است که همه فارغ از اینکه بیمار شده‌اند یا نه (که شاید هرگز متوجه نشوند) تلاش کنند، جلوی پخش بیشتر ویروس را با رعایت نکات بهداشتی و در خانه ماندن بگیرند تا زنجیره انتقال زودتر قطع شود.‌

کد خبر 417229

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.