کوچکترین سوءقصد به ایران با شدیدترین پاسخگویی مواجه خواهد شد

رییس ستاد کل نیروهای مسلح با تاکید بر این که حمله به پایگاه‌های آمریکایی به ایران ارتباطی ندارد گفت: اگر چنانچه کوچکترین اقدام یا نظر سویی نسبت به امنیت کشور ما داشته باشند با شدیدترین عکس‌العمل‌ها مواجه خواهند شد.

به گزارش ایمنا به نقل از سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری در جمع خبرنگاران پیرامون تحرکات اخیر آمریکایی‌ها در منطقه بویژه در عراق اظهار کرد: در روزهای اخیر فعالیت‌های نظامی آمریکایی‌ها در فضای عراق و خلیج فارس تا حدودی توسعه پیدا کرده است که این فعالیت‌ها نیز از طرفی با شکل انبوهی از خبرپراکنی و فضاسازی روانی و رسانه‌ای مبنی بر اینکه آنها علیه مجموعه‌های مقاومت و حشدالشعبی برنامه‌هایی دارند، همراه بوده است.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران تمامی فعالیت‌های آنان را تحت نظر دارد و در جمع آوری های اطلاعاتی کلیه فعالیت‌های آمریکایی‌ها را ثبت می‌کند و امروز مجموعه‌های دفاعی ما همگی با هوشیاری کامل از مرزهای زمینی، هوایی و دریایی کشور محافظت می‌کنند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در خصوص اینکه آمریکایی‌ها برخی حوادث را در عراق به اشتباه به ایران نسبت می‌دهند و ایران را به فرافکنی متهم می‌کنند، گفت: اتفاقاتی که در هفته‌های اخیر علیه پایگاه‌های آمریکایی در کشور عراق رخ داد، عکس العمل طبیعی مردم عراق و نیروهای مقاومت برابر اقدام شیطانی دشمنان در ترور شهید قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس فرمانده نیروهای مقاومت عراق است و ارتباطی با کشور ما ندارد.

باقری خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها به خوبی مطلع هستند که مردم منطقه از جمله مردم عراق با حضور نظامی آنان در منطقه مخالف هستند و این عکس العمل طبیعی مردم منطقه است.

وی گفت: همانطوری که همواره تاکید کرده ایم، اگر چنانچه دشمنان کوچک‌ترین چشمداشت، یا اقدام و نظر سویی نسبت به امنیت کشور ما داشته باشند با شدیدترین عکس العمل ها مواجه خواهند شد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح یادآور شد: جمهوری اسلامی هیچگونه دخالتی در صحنه‌های پیش آمده در عراق نداشته و قصدی هم برای تعرض به نیروهای بیگانه ندارد.

کد خبر 417225

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.