آرامستان باغ رضوان همچنان تعطیل است

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان گفت: تعیین زمان بازگشایی آرامستان باغ رضوان بر اساس مصوبات ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا خواهد بود و در صورت اتخاذ تصمیمات جدید ، مراتب به شهروندان گرامی اطلاع رسانی می‌شود.

احمدرضا مرادی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: به متولیان آرامستان های محلی شهر نیز اعلام شده برای مقابله با ویروس کرونا، از حضور شهروندان در آرامستان‌ها پیشگیری کنند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر با توجه به شرایط به وجود آمده و بر اساس تصمیم مسئولان مربوطه، در آرامستان باغ رضوان تنها خدمات مربوط به خاکسپاری اموات با حضور اقوام درجه یک متوفیان انجام می‌شود.

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان گفت: پذیرش، تغسیل، تکفین و خاکسپاری متوفیان در آرامستان باغ رضوان با مدیریت و برنامه ریزی کارشناسانه انجام و خادمان گمنام آرامستان‌ها با تلاش و کوششی وصف ناپذیر ارائه خدمات می‌کنند و در همین راستا تنها اقوام درجه یک متوفیان برای پیگیری امور و انجام مناسک خاکسپاری اجازه ورود به آرامستان را دارند.

وی با تاکید بر اینکه تمام موازین شرعی و اصول بهداشتی در آرامستان باغ رضوان رعایت می‌شود، تصریح کرد: دفن اجساد کرونایی در اصفهان بر اساس پروتکل‌های ابلاغی وبا نظارت کارشناسان مرکز بهداشت شهرستان انجام و خانواده متوفیان می‌توانند پیکر متوفی را در قطعه و ردیف مورد نظر به خاک بسپارند.

مرادی ادامه داد: تمامی متوفیان پس از انتقال به آرامستان باغ رضوان برای رعایت احتیاط بیشتر ضد عفونی می‌شوند و به دلیل رعایت اصول بهداشتی و بر اساس دستورالعمل‌های مربوطه باید در عمق دو متری به خاک سپرده شوند.

وی خاطر نشان کرد: خودروهای حمل متوفی به محض تحویل دادن متوفیان ضدعفونی می‌شوند و خودروهایی که متوفی را تا مزار مشایعت می‌کند، گندزدایی و ضدعفونی می‌گردند

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان از زحمات تمامی کارکنان به خصوص پرسنل امور متوفیان و نیروهای انتظامات که به صورت شبانه روزی برای برقراری نظم و انضباط و اعمال کنترل‌های لازم اقدام می‌کنند، همچنین کارگران زحمتکش خدمات، فضای سبز و رانندگان خودروهای حمل متوفی که در این شرایط سخت فعالیت دارند، قدردانی می‌کنیم.

کد خبر 417221

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.