۱۵ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۰
آتش سوزی در دو مرغداری

تولد نوزاد از مادر مبتلا به کرونا در اسفراین، درگذشت مدافع اسطوره‌ای رئال مادرید، شکست کرونا توسط پیرمرد ۹۱ ساله اردکانی، مرگ بازیگر پیشکسوت کشور در سیزده به در کرونایی و آتش سوزی ۲ مرغداری در خراسان جنوبی، عناوین مهم ترین حوادث ۲۴ ساعت گذشته است که در این بسته خبری می‌خوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، روابط عمومی مجلس در اطلاعیه‌ای از ابتلای علی لاریجانی به کرونا خبر داد

اطلاعیه روابط عمومی مجلس با اعلام ابتلای علی لاریجانی به کرونا:

"در پی تماس‌های برخی نمایندگان محترم و همکاران در مجلس شورای اسلامی که جویای حال جناب آقای دکتر لاریجانی، ریاست محترم مجلس گردیده اند، به آگاهی می‌رساند حسب اطلاع واصله از حوزه ریاست مجلس، به دنبال بروز برخی علائم، از ایشان آزمایش کرونا به عمل آمد و با توجه به نتیجه مثبت آن در حال حاضر در قرنطینه و تحت درمان می‌باشند".

تولد نوزاد از مادر مبتلا به کرونا در اسفراین

نخستین نوزاد، از مادر مبتلا به کرونا در اسفراین عصر امروز به‌دنیا آمد.

اسحاق ایلدر آبادی با بیان اینکه در غربالگری‌های انجام شده ۲ مادر باردار در اسفراین مبتلا به کرونا شناسایی شدند،، اظهار کرد: عصر امروز پنجشنبه چهاردهم فروردین، اولین مادر باردار مبتلا به کرونا نوزادش را به دنیا آورد.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون حال عمومی مادر و نوزاد مساعد است افزود: نوزاد در بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان بستری و طبق دستورالعمل‌های وزارت بهداشت تحت مراقبت است.

رئیس دانشکده علوم پزشکی اسفراین گفت: برای اطمینان از اینکه بیماری از مادر به نوزاد انتقال نیافته اقدامات لازم صورت می‌گیرد.

وی ضمن اشاره به اینکه دومین مادر باردارشناسایی شده نیز تحت مراقبت و پیگیری‌های مراقبین سلامت است افزود: غربالگری شهروندان در طرح بسیج مای غربالگری کرونا ویروس ادامه دارد.

درگذشت مدافع اسطوره‌ای رئال مادرید

مدافع سابق تیم ملی اسپانیا و رئال در سن ۷۳ سالگی درگذشت.

نشریه «مارکا» اسپانیا خبر داد گریگوریو بنیتو، مدافع اسطوره‌ای رئال مادرید امروز در سن ۷۳ سالگی بعد از مدت‌ها بیماری درگذشت.

باشگاه رئال مادرید از درگذشت این مدافع تاریخی باشگاه ابراز تأسف کرد و او را یکی از اساطیر بزرگ باشگاه معرفی کرد.

این مدافع سابق رئال ۱۳ فصل برای قوهای سپید بازی کرده و ۴۲۰ بازی انجام داده بود. او به همراه رئال ۶ بار فاتح لالیگا، ۵ بار فاتح جام حذفی شده بود. او همچنین ۲۲ برای تیم ملی اسپانیا انجام داده است.

شکست کرونا توسط پیرمرد ۹۱ ساله اردکانی

رئیس بیمارستان ضیایی اردکان یزد گفت: یک پیرمرد ۹۱ ساله توانست در بیمارستان این شهرستان بر ویروس کرونا غلبه کرده و آن را شکست دهد.

محمد حسن صدرالدینی افزود: این پیرمرد پس از هشت روز جنگیدن با کرونا، آن را شکست داد و از بیمارستان مرخص شد.

وی اضافه کرد: در پنجم فروردین بیماری ۹۱ ساله، با علائم تب، تنگی نفس و سرفه به بیمارستان مراجعه کرد و با گرفتن نمونه و سی تی اسکن از بیمار و مشاهده علائمی که نشان دهنده بیماری کرونا بود بلافاصله مراحل درمان برای وی شروع و پس از انجام تست‌های لازم، آزمایش کرونا بیمار مثبت اعلام شد.

صدرالدینی اظهار داشت: با تزریق انرژی مثبت کادر درمانی به بیمار در این مدت، پدربزرگ ۹۱ ساله ما با حال عمومی خوب مرخص شد و الان هم این بیمار در کنار خانواده خودش مشغول زندگی است.

مرکز شهرستان ۹۸ هزار نفری اردکان در ۶۰ کیلومتری شمال غربی شهر یزد قرار دارد.

مرگ بازیگر پیشکسوت کشور در سیزده به در کرونایی

قدرت‌الله صالحی که با بیماری سرطان می‌جنگید روز گذشته از دنیا رفت.

قدرت الله صالحی هنرمند پیشکسوت عرصه تئاتر، سینما و تلویزیون سال ۱۳۳۱ در گرگان به دنیا آمده بود. او در نمایش‌ها، فیلم‌های سینمایی و سریال‌های زیادی نقش‌آفرینی کرده بود.

بازی در سریال‌های «خانه‌ای در تاریکی» و «ولایت عشق» بخشی از کارنامه تلویزیونی او است. از فیلم‌های سینمایی این بازیگر می‌توان به «سراب» و «مزرعه پدری» اشاره کرد.

او در عرصه تئاتر هم دست پری داشت و در نمایش‌های زیادی در جایگاه کارگردان و بازیگر نقش آفریده بود.

صالحی در سالروز شهادت برادرش دعوت حق را لبیک گفت.

مرگ بازیگر معروف انگلیسی بر اثر کرونا

بازیگر مجموعه فیلم‌های "جنگ ستارگان" در سن ۷۶ سالگی و بر اثر ابتلاء به ویروس کرونا در انگلیس درگذشت.

"اندرو جک" در هشتمین قسمت از سری فیلم‌های "جنگ ستارگان" با عنوان "آخرین جدای" و همچنین "سولو: داستانی از جنگ ستارگان" و "جنگ ستارگان: نیرو برمیخیزد" هفتمین قسمت از این مجموعه فیلم علمی تخیلی بازی کرده است.

"گابریل راجرز" همسر این بازیگر بریتانیایی گفت تست کرونای "جک" دو روز پیش مثبت اعلام شده بود و او هیچ دردی نداشت و در کمال آرامش در بیمارستان درگذشت.

او که به عنوان مربی گویش و لهجه در سینما، تئاتر و تلویزیون فعال بود بازیگرانی چون "رابرت داونی جونیور" و "کریس همثورث" را در این امر آموزش داده است.

آتش سوزی ۲ مرغداری در خراسان جنوبی

آتش سوزی ۲ مرغداری در خراسان جنوبی به سوختن ۱۷ هزار مرغ انجامید.

غنچه، مدیر صندوق بیمه کشاورزی استان خراسان جنوبی گفت: ۱۱ هزار قطعه از این مرغ‌ها در یکی از تلف شدن ۱۷ هزار قطعه مرغ در خراسان جنوبی نایبند شهرستان طبس و ۶ هزار قطعه دیگر در یکی از مرغداری‌های شهر مود شهرستان سربیشه تلف شدند.

او افزود: تلفات مرغداری نایبند طبس به علت بیماری و مرغداری مود به علت آتش سوزی و خفه شدن مرغ‌ها بوده است.

غنچه گفت: تمامی این ۱۷ هزار قعطه مرغ بیمه بوده اند که خسارت پس از برآورد کارشناسان به آن‌ها پرداخت می‌شود.

کد خبر 417219

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.