آخرین آمار مبتلایان به کرونا ویروس در اصفهان در ۱۴ فروردین ماه

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، گفت: در طی ۲۴ ساعته گذشته تعداد بیمارانی که بستری کردیم بیش از ۱۱۰ بیمار بودند و این بیماران تحت مراقبت قرار گرفتند و خوشبختانه حدود ۸۴ نفر هم از سیستم بیمارستان‌ها با حال مناسب ترخیص شدند.

آرش نجیمی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اینکه ویروس کرونا بیماری است که درمان ندارد و در شرایط کنونی واکسنی برای آن نیست، اظهار کرد: باید سعی کنیم که اپیدمی این بیماری در جامعه کنترل شود و زیاد نمی‌توانیم به ریشه کنی کامل آن در زمان کوتاه در کشور امیدوار باشیم.

وی با بیان اینکه واقعیت این است که با رعایت اصول بهداشتی و در خانه ماندن به آسانی می‌توانیم همه با همدیگر این بیماری را کنترل کنیم، افزود: با توجه به این مسائل در درجه اول می‌توانیم موارد ابتلاء را کاهش دهیم و زمانی می‌رسد که دیگر مورد مبتلا را نداشته و به کنترل کامل اپیدمی دست پیدا می‌کنیم.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، گفت: در طی ۲۴ ساعته گذشته تعداد بیمارانی که بستری کردیم بیش از ۱۱۰ بیمار بودند و این بیماران تحت مراقبت قرار گرفتند و خوشبختانه حدود ۸۴ نفر هم از سیستم بیمارستان‌ها با حال مناسب ترخیص شدند.

وی درباره بهبودی کامل بیماران کرونایی بعد از ترخیص از مراکز درمانی، تصریح کرد: البته بیمارانی که ترخیص می‌شوند به طور یقین باید مورد پیگیری قرار گیرند و قرنطینه خانگی شوند تا به بهبودی کامل برسند.

نجیمی با تاکید بر اینکه پرسنل سیستم بهداشت و درمان در طی این مدت و شیوع ویورس کرونا کار غربالگری را به خوبی انجام دادند، گفت: امیدواریم با همکاری شهروندان و رعایت مواردی که به آنها گوشزد شده است در آینده شاهد کاهش موارد بستری و افزایش موارد ترخیص باشیم تا به یک سمتی برسیم که بتوانیم بگوییم توانستیم بیماری را به طور کامل کنترل کنیم.

نجیمی در مورد روند افزایشی یا کاهش ابتلاء بیماران به ویروس کرونا در اصفهان، تصریح کرد: در طی ۲۴ ساعته گذشته تعدادی موارد ترخیص و تعدادی هم بستری داشتیم و اگر به این دو مورد نگاه کنیم یک روند ثابت افزایشی را هر روز داریم و به طور دائم بیماری در حال افزایش و شیب آن ثابت است و این اتفاق شیب ثابت در استان جای امیدواری را دارد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، اظهار کرد: اکنون خیلی زود است که بگوییم به شرایط مناسبی در کنترل این بیماری رسیدیم و از سوی دیگر اینکه بیان کنیم در شرایط بسیار شدید مانند بعضی از کشورها هستیم در واقعیت وضعیت این طور نیست و تقریباً شرایط مساعدتری را داریم.

وی با تاکید بر اینکه باید شهروندان فکر نکنند که بعد از تمام شدن تعطیلات و در هفته‌های آینده به طور کل این بیماری در جامعه ریشه کن می‌شود، گفت: در حقیقت بعد از تعطیلات این بیماری به طور کامل در جامعه محو نمی‌شود و باید کنترل‌ها و رعایت اصولی بهداشتی و در خانه ماندن به وسیله خانواده‌ها تا کنترل کامل بیماری انجام شود تا بتوانیم در آینده به شرایط عادی زندگی برسیم.

کد خبر 417207

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.