افتتاح مرکز مشاوره غیرحضوری برای کاهش آسیب های روانی ناشی از کرونا

رئیس اداره ارتباطات سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه از افتتاح مرکز مشاوره غیر حضوری و رایگان برای کاهش آسیب های روانی ناشی از کرونا در این شهر خبرداد.

داوود امامی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در قالب همکاری مشترک سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری و سازمان تبلیغات اسلامی استان خدمات مشاوره غیر حضوری (به صورت تلفنی) و رایگان به شهروندان کرمانشاهی ارائه خواهد شد.

وی تصریح کرد: این اقدام در راستای شیرین‌تر شدن زندگی در زمان کرونا و کمک به تحقق شعار در خانه ماندن مشاوره تلفنی با عنوان «چتر آرامش» با حضور کارشناسان و مشاوران مجرب انجام می‌شود.

رئیس اداره ارتباطات سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه عنوان کرد: این مرکز با هدف جهاد علیه کرونا، خدمات مشاوره و روانشناختی داوطلبانه را به صورت تلفنی با هدف مدیریت و کاهش استرس شهروندان در مواجهه با بیماری کرونا و در زمینه‌هایی نظیر مشاوره خانواده، کودک و نوجوان، بهداشت روانی، ایجاد نشاط، امید بخشی و کنترل استرس فعالیت خواهد داشت.

وی اظهار کرد: شیوع بیماری کرونا به میزانی از استرس، اضطراب و ترس را در جامعه، خانواده‌ها و کودکان ایجاد ڪرده است که این مجموعه مشاوره‌ای بر آن است با بهره‌مندی از ظرفیت مشاوران و روانشناسان در راستای حل مشکلات جامعه اقدام کند.

رئیس اداره ارتباطات سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ڪرمانشاه تصریح کرد: مشاوران مجرب این مرکز آماده ارائه خدمت برای ڪاهش استرس و اضطراب شهروندان هستند که در این زمینه شماره تماس‌های ۳۸۳۷۰۸۱۷ و ۳۸۳۷۰۸۱۹ همه روزه صبح‌ها ساعت ۱۰ تا ۱۳ و عصرها ساعت ۱۶ تا ۱۹ جوابگو هستند.

وی اظهار امیدواری کرد: این اقدام بتواند نگرانی‌های شهروندان کرمانشاهی را در ارتباط با بیماری کرونا کاهش داده و در این شرایط به تشویق در خانه ماندن و جلوگیری از ترددهای غیرضروری آنان در معابر شهری به عنوان بهترین راه پیشگیری و مقابله با این بیماری کمک کند.

کد خبر 417188

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.