مشارکت‌جویی و مشارکت‌دهی شهروندان در اجرای برنامه‌های شهرداری

مدیر منطقه چهار شهرداری اصفهان با تاکید بر مشارکت شهروندان با شهرداری، گفت: از اولویت‌های مدیریت شهری برنامه‌محوری و از اصول برنامه‌ها افزایش تاب‌آوری و زیست‌پذیری شهر همچنین سنجش‌پذیری برنامه‌های شهرداری و مشارکت‌جویی و مشارکت‌دهی شهروندان در اجرای برنامه‌ها است.

رضا اخوان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: مصداق بارز مشارکت محوری برنامه‌های شهرداری استفاده از نظرات شهروندان در تدوین برنامه جامع شهر اصفهان است که با همکاری شهروندان در حال تهیه است.

وی تاکید کرد: تمام تلاش خود را برای ارتقا سطح کمّی و کیفی خدمات شهرداری به شهروندان به کار گرفته‌ایم.

مدیر منطقه چهار شهرداری اصفهان با بیان اینکه این منطقه یکی از نقاط استراتژیک شهر اصفهان به شمار می‌رود که ۷۵۰۰ هکتار مساحت دارد، افزود: ۱۵ درصد وسعت منطقه چهار در محدوده قانونی و ۸۵ درصد آن در حریم شهر قرار گرفته است.

وی ادامه داد: ۱۵ درصد محدوده قانونی منطقه به وسعت حدود یک هزار و ۱۳۵ هکتار، بیش از ۹۵ درصد آنکه قابلیت ساخت و ساز دارد، شکل گرفته و از این ۹۵ درصد حدود ۷۰ درصد نوساز است.

اخوان اظهار کرد: حدود ۷۲ هکتار از مساحت این منطقه بافت فرسوده است که بخش اعظمی از آن در محله کردآباد و بافت فرسوده مصوب منطقه چهار قرار دارد که با الحاق روستاهای پینارت و کلمخواران در بازنگری برنامه‌ریزی‌هایی که برای بافت فرسوده است به این بافت اضافه خواهد شد.

وی تصریح کرد: در ۱۰ سال گذشته برای کسب درآمد و رسیدن به بودجه با مشکلاتی مواجه بوده‌ایم، اما با تغییرات در سیاست‌ها و برنامه ریزی‌ها همچنین تدابیر شهردار اصفهان، این منطقه به شرایط مطلوب رسید.

مدیر منطقه چهار شهرداری اصفهان با تاکید بر اینکه در حال حاضر تمام پروژه‌های عمرانی منطقه چهار فعال است، گفت: یکی از این پروژه‌های منطقه به عنوان درگاه اصلی ورودی شهر، پروژه میدان شهدای هسته‌ای است که در چند ماه اخیر با حمایت شهردار و شورای شهر تعیین وضعیت آزادسازی آن انجام شد و با همت و تلاش سازمان عمران، بخش اصلی حلقه ترافیکی پروژه میدان شهدای هسته‌ای تا قبل از نوروز ۹۹ مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

وی با بیان اینکه عرصه پروژه میدان شهدای هسته‌ای ۳۹ هزار مترمربع با کارکرد هندسی و ترافیکی ویژه است، افزود: سه خیابان اصلی با عرض ۶۰ متر به این میدان منتهی می‌شود که هر کدام از این خیابان‌ها یک پروژه بزرگ به شمار می‌رود که با آزادسازی و پیش‌بینی بودجه برای آزادسازی و اجرای خیابان‌های منتهی به میدان شهدای هسته‌ای، تا پایان سال جاری به اتمام خواهد رسید و در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.

اخوان خاطرنشان کرد: یکی از پروژه‌هایی که باعث رونق و سرزندگی و ارزش افزوده ویژه برای محله روشن دشت، پینارت، زاینده رود، تفکیکی‌های محسن‌پور، تفکیکی سامان گستر و مجموعه گل‌ها می‌شود، پروژه میدان شهدای هسته‌ای و خیابان‌های منتهی به آن است.

وی اظهار کرد: امسال پروژه‌های زیادی همچون احداث پارک، مجموعه ورزشی، توسعه فضای سبز، خیابان‌سازی، پیاده‌روسازی، آسفالت در محله‌های مورد نظر در دستور کار منطقه چهار قرار گرفته است.

کد خبر 417184

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.