۱۴ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۴
همه ما خسته‌ایم خصوصا مردم گیلان

رئیس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر رشت گفت: بازگشت مسافرانی که از استان گیلان خارج شده بودند اولین ریسک خطر اوج گیری بیماری کرونا در روزهای آینده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بهراد ذاکری در صفحه اینستاگرام خود نوشت: "تشکر ویژه از مردمی که دیروز در خانه‌هایشان ماندند و شبه قرنطینه نظامی که در خروج و ورود از رشت توسط فرمانداری و نیروی انتظامی و سپاه قاطعانه مدیریت شد. کار درستی که کاش مدتها پیش انجام شده بود.

خبر خوش اینکه میزان مرگ و میر در پنج روز اخیر نسبت به هفته قبل کاهش داشته و این نوید شرایطی بهتر در آینده نزدیک را می‌دهد.

همه ما خسته ایم. خصوصاً مردم گیلان که سبک زندگی اجتماعی متفاوت‌تری را نسبت به بقیه نقاط کشور دارند. بسیاری در روزها و هفته‌های گذشته از من راجع به زمان خاتمه بحران سوال کرده‌اند.سوالی که شاید هیچکس قادر به پاسخگویی صریح و درست درباره آن نباشد.

امروز اما می‌توان گفت که در صورت رعایت توصیه‌ها و تحمل دو، سه هفته‌ای و همکاری برای بازگشایی‌ها به صورت طبقه بندی شده و آهسته که سبب اوج مجدد بیماری نشود می‌توانیم با رعایت اصول پزشکی و بهداشتی به آرامی حرکتی رو به جلو در مدیریت بحران داشته باشیم.

بازگشت مسافرانی که از استان خارج شده بودند اولین ریسک خطر اوج گیری بیماری در روزهای آینده است که امیدوارم بتوانیم از پس آن بر بیاییم.

تاکید می‌کنم عدم وجود درمان قطعی و یا حتی راهی برای پیشگیری از کرونا سبب می‌گردد که تا زمان پیدا شدن و قطعی شدن یافته‌های علمی بیماری همراه ما و در جامعه وجود داشته باشد و حتی همچنان از ما قربانی بگیرد. اما تلاش ما در رعایت اصول بهداشتی و عمل به مقررات می‌تواند میزان مرگ و میر را به حداقل برساند و داغدار عزیزان کمتری باشیم.

سوای از بحران بیماری کرونا شرایط اقتصادی امروز در وضعیت بسیار دشواری قرار دارد. تا می‌توانیم و به قدر توانمان هوای همدیگر را داشته باشیم."

کد خبر 417181

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.