حدود ۲۸ درصد از بیماران بستری دچار سوء تغذیه هستند

رئیس انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای گفت: بر اساس ارزیابی‌ها حدود ۲۸ درصد بیماران بستری در بیمارستان از سوء تغذیه رنج می‌برند.

به گزارش ایمنا، جلال الدین میرزای رزاز با اشاره به تأثیر تغذیه بر وضع بیماران مبتلا به کووید ۱۹، اظهار کرد: در شرایط عادی درصدی از بیماران بستری در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی کشور دچار سو ء تغذیه هستند به طوری که بر اساس بررسی‌های انجام گرفته بین ۲۴ تا ۲۸ درصد بیماران از این موضوع رنج می‌برند.

وی تاکید کرد:: یکی از اقدامات مهم در بیمارستان‌ها در کنار درمان بیماران رفع مسئله سو تغذیه آنهاست زیرا اگر مراجعه کنندگان به مراکز درمانی از نظر تغذیه مشکلی نداشته باشند مدت زمان بستری شدن آنها در بیمارستان کاهش پیدا می‌کند و هزینه‌های درمان کمتری بر خانواده‌ها و حوزه سلامت تحمیل می‌شود.

رئیس انستیتو تحقیقاتی و صنایع غذایی کشور به باشگاه خبرنگاران گفته است که کاهش مدت زمان بستری بیماران در بیمارستان‌ها از لحاظ روحی و روانی بسیار مؤثر است، افزود: یکی از موضوعات مطرح شده در این میان کاهش ابتلاء به عفونت‌های بیمارستانی است.

رزاز تصریح کرد: در شرایط فعلی کشور و شیوع بیماری کرونا اگر افراد در بخش‌های مراقبت ویژه و تغذیه دچار مشکل باشند مسائل بیشتری در خصوص مقابله با بیماری کرونا دارند یعنی تغذیه مناسب سبب تقویت سیستم ایمنی و کارایی بهتر اعضای مختلف بدن می‌شود.

کد خبر 417173

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.