جزئیات اجرای طرح عملیاتی امداد و نجات در ۱۱ استان کشور

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جزئیات اجرای طرح عملیاتی امداد و نجات در تعطیلات نوروز در ۱۱ استان خطر پذیر را اعلام کرد.

به گزارش ایمنا، حامد سجادی در پاسخ به این پرسش که «این سازمان چه اقداماتی برای امداد رسانی به استان‌های مختلف در حوادث جوی انجام داده است؟»، اظهار کرد: با توجه به توصیه‌های سازمان هواشناسی از ۲۵ اسفندماه سال گذشته و یک هفته قبل از احتمال بروز حوادث جوی، شارژ انبارهای امداد و نجات در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: در استان‌هایی که احتمال بروز حوادث جوی داده می‌شد بالگرد مستقر شد و طرح عملیاتی در نقاط آسیب پذیر پیش بینی شده و اطلاع رسانی از طریق ارسال پیامک قبل از بروز حوادث جوی انجام شد؛ البته این اقدامات با هماهنگی با ستاد مبارزه با کرونا و مدیریت بحران با توجه به شیوع بیماری کرونا در مناطق مختلف این استان‌ها پیش بینی شد.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات به فارس گفته است در استان‌هایی که بر اساس گزارش سازمان هواشناسی احتمال بیش از ۶۰ درصدی برای بروز حوادث جوی مانند سیلاب داده شد؛ مانند هرمزگان، کرمان، بوشهر، سیستان و بلوچستان، لرستان، آذربایجان غربی و شرقی، چهارمحال بختیاری، کرمانشاه و ایلام و کردستان طرح عملیاتی پیش بینی شده و نقاط خطر پذیر این استان‌ها مشخص شد.

سجادی تصریح کرد: مکان‌هایی مانند مدارس در این استان‌ها برای اسکان اضطراری پیش بینی شد؛ اما الحمدالله علی رغم بارندگی‌ها مشکلی وجود نداشت.

کد خبر 417169

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.