راهکار فدراسیون فوتبال اسپانیا برای شروع تمرینات باشگاه‌ها

اگرچه روزهای کرونایی هنوز در کشورهای اروپایی ادامه دارد، اما فدراسیون فوتبال اسپانیا راهکاری برای از سر گیری تمرینات به باشگاه‌ها اعلام کرده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا و به نقل از as، لالیگا به صورت رسمی یک بیانیه صادر کرده است که در آن دستورالعملی برای از سر گیری تمرینات باشگاه‌ها آورده شده. این دستورالعمل شامل چهار مورد است که باعث می‌شوند علی رغم شروع تمرینات، سلامتی بازیکنان و کارکنان باشگاه‌ها به خطر نیوفتد.

خاویر تباس، رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا عقیده دارد که بازیکنان باید حداقل ۱۵ روز پیش از شروع مجدد مسابقات رسمی به تمرینات خود بازگردند. در همین راستا، پنج مرحله در نظر گرفته شده تا بازیکنان و کادر تیم بتوانند با پیروی از آن‌ها، کار خود را از سر بگیرند. مراحل در نظر گرفته شده به ترتیب شامل؛ آمادگی برای شروع تمرینات، تمرینات فردی، تمرین با هشت بازیکن در سه گروه جداگانه و تمرین تیمی می‌شود.

هرچند تیم‌ها نیز تمایل دارند تا بتوانند در سریع‌ترین زمان ممکن به تمرینات بازگردند، اما با توجه به شرایط موجود این اتفاق دور از انتظار است. منابع آگاه در باشگاه رئال مادرید پیش از این گفته بودند که این باشگاه هیچ برنامه‌ای برای شروع مجدد تمرینات ندارد.

به نظر می‌رسد فدراسیون فوتبال اسپانیا برنامه دارد که بازیکنان در یک هتل به مدت زمان کافی قرنطینه شوند و رفت و آمد ها کنترل شود تا پس از حضور در قرنطینه و اطمینان از سلامتی بازیکنان، برنامه‌های بعدی از سر گرفته شود.

همچنین لالیگا در نظر دارد که ۷۲ ساعت پیش از شروع هر مسابقه، از تمامی بازیکنان حاضر در تیم‌ها تست کرونا بگیرد. البته این تست‌ها محدود به بازیکنان نمی‌شود و از تمامی افرادی که در طول روز با بازیکنان در ارتباط نزدیک هستند نیز باید تست بدهند.

کد خبر 417163

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.