تاکسی، امن‌ترین وسیله سفر درون‌شهری است

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری قزوین گفت: به همشهریان توصیه می‌شود که در ترددهای درون شهری خود همواره از تاکسی استفاده کنند، زیرا همچنان امن ترین وسیله سفر است.

به گزارش ایمنا، اسماعیل عرشیان از تحویل ۸۸۳ مورد اشیای جا مانده در تاکسی‌های قزوین در سال ۹۸ توسط تاکسیرانان به واحد اشیای گمشده سازمان تاکسیرانی خبر داد و اظهار کرد: این اقلام شامل کیف پول، وجه نقد، عینک، عابربانک، کارت ملی، دفترچه بیمه، چتر، لباس، گوشی تلفن همراه، ساعت و ده‌ها مورد وسایل دیگر است و اشیای تحویل شده در انبار واحد اشیای گمشده به مدت یک سال شرعی نگهداری شده و در صورت تماس یا مراجعه صاحبان اقلام، به آن‌ها تحویل می‌شود.

وی گفت: چنانچه صاحبان این وسایل پس از گذشت یک سال شرعی به سازمان مراجعه نکنند و نشانه‌ای هم در اشیای موجود نباشد تا از طریق آن به صاحبش دسترسی پیدا شود، طبق فتوای مراجع عظام، اقلام موجود پس از تنظیم صورت جلسه به کمیته امداد امام خمینی (ره) تحویل می‌شود تا مطابق صلاحدید این نهاد که تحت نظر ولی فقیه فعالیت می‌کند در اختیار نیازمندان قرار گیرد.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری قزوین تصریح کرد: از میان این اقلام، تعداد ۴۱۱ مورد به صاحبان آن‌ها تحویل شده و ۶۴ فقره کارت شناسایی شامل عابربانک، کارت ملی و شناسنامه تحویل اداره پست و اداره ثبت احوال شد تا برای صاحبان آن‌ها ارسال شود.

عرشیان ادامه داد: موارد باقی مانده نیز که پس از گذشت یک سال شرعی، صاحبان آن‌ها به سازمان تاکسیرانی مراجعه نکرده‌اند و هیچ گونه نشانه‌ای برای شناسایی صاحبان آن‌ها وجود ندارد، به کمیته امداد امام خمینی (ره) تحویل می‌شود تا در اختیار نیازمندان و افراد تحت پوشش این نهاد قرار گیرد.

وی افزود: شهروندانی که اشیای خود را داخل تاکسی‌ها جا می‌گذارند، می‌توانند در ساعت اداری با واحد اشیای گمشده سازمان تاکسیرانی به شماره ۳۳۸۴۸ داخلی ۱ یا شماره ۳۳۸۴۸ داخلی ۱۲۵ تماس بگیرند و مشخصات وسایل جا مانده را با شماره تماس خود به مسئول واحد اشیای گمشده اعلام کنند تا در صورت پیدا شدن اشیا توسط تاکسیرانان، در سریع‌ترین زمان ممکن به آنان بازگردانده شود.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری قزوین خاطرنشان کرد: به همشهریان توصیه می‌شود که در ترددهای درون شهری خود همواره از تاکسی استفاده کنند، زیرا تاکسی همچنان امن‌ترین وسیله سفر است.

کد خبر 417152

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.