۹۰ درصد جمعیت خوانسار در طرح غربالگری کرونا مشارکت کردند

مدیر شبکه بهداشت و درمان خوانسار گفت: تاکنون حدود ۹۰ درصد جمعیت شهرستان در طرح غربالگری کرونا ارزیابی شدند.

محمدصادق فیاضی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با تأکید بر اینکه شهروندان با در خانه ماندن در به ثمر نشستن زحمات تیم پزشکی همکاری می‌کنند، اظهار کرد: از آنجایی که سلامت و امنیت دو مقوله مهم کشور محسوب می‌شود یکی از دغدغه‌های وزارت بهداشت و درمان سلامت مردم است و در این برهه تلاش ما بر این است که مردم کمترین مواجه را به ویروس کرونا پیدا کنند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان خوانسار گفت: برای کاهش ویروس کرونا مردم با تحمل دو هفته در خانه ماندن از زنجیره انتقال ویروس جلوگیری خواهند کرد تا درصد کمتری از افراد جامعه به این بیماری مبتلا شوند.

فیاضی با تأکید براینکه شکست ویروس کرونا در دست مردم است، تصریح کرد: برای مقابله با این ویروس کرونا تردد باید به حداقل برسد و تمام مردم این موارد را اعمال کنند تا مشکل ساز نشود.

وی گفت: با تصمیم ستاد مقابله با ویروس کرونا در این شهرستان اصناف عرضه کننده کالاهای غیرضروری به جز واحدهایی که اقلام مورد نیاز مردم را تأمین می‌کنند در ایام نوروز حق فعالیت نداشتند، با پیگیری اداره صمت شهرستان خریدهای اینترنتی نیز فعال شده دارد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان خوانسار با بیان اینکه از نظر قانونی اجازه تعطیلی شرکت‌ها را نداریم، خاطرنشان کرد: تاکنون نزدیک به ۹۰ درصد جمعیت شهرستان در طرح غربالگری کرونا ارزیابی شدند.

فیاضی افزود: شهروندان با ورود به سامانه غربالگری الکترونیکی کرونا و پشت سر گذاشتن چند مرحله وضعیت خود را از نظر ابتلاء به ویروس کرونا بررسی کنند تا در صورت ابتلاء بودن برای مداوای آن‌ها اقدام شود.

وی با بیان اینکه درمانی برای ویروس کرونا تاکنون اعلام نشده است، تصریح کرد: برخی مصرف گیاهان دارویی مانند سیر و خاکشیر را داروی پیشگیری و درمان ویروس کرونا می‌دانند در صورتی که هیچ پایه و اساس علمی ندارد، حتی بدون نسخه پزشک باید از مصرف ویتامین دی خودداری کنند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان با اشاره به اینکه وجود بیمار کرونایی در شهرستان زنگ خطری برای مبتلا شدن است، ابراز داشت: اگر مردم توصیه‌های بهداشتی را رعایت نکنند ۶۰ در صد جامعه گرفتار ویروس کرونا خواهد شد و ممکن افرادی را به کام مرگ بکشاند و اپیدمی ویروس کرونا در سال‌های دیگر نیز ماتدگار و به این سادگی از کشور رخت برنخواهد بست.

فیاضی گفت: تردد در شهر موج بیماری را گسترش می‌دهد، برخی بیماران مبتلا به دلیل تردد در شهرهای دیگر و رعایت نکردن موارد بهداشتی به ویروس کرونا مبتلا شده بود.

کد خبر 417133

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.