گزارشی از تعطیلی کامل مهدهای کودک و اخراج پرسنل آنها نداشتیم

معاون اجتماعی بهزیستی استان اصفهان گفت: خانواده‌ها به خصوص مادران شاغل به خدمات مهدهای کودک نیاز دارند و تا امروز چیزی با عنوان تعطیلی دائم مهدهای کودک مطرح نشده است که بخواهند پرسنل خود را اخراج کنند.

مجتبی ناجی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص مباحث پیرامون وضعیت مهدهای کودک و پرسنل آنها در پی تعطیلی‌های ناشی از شیوع بیماری کرونا اظهار کرد: در دستورالعمل سازمان بهزیستی ذکر شده که بر مبنای قراردادی که مهدهای کودک با خانواده‌ها منعقد کرده‌اند حتی اگر کودک چند روز از ماه را به مهد آمده باشد باید شهریه آن ماه را پرداخت کنند.

وی با اشاره به اینکه در صورت انصراف، شهریه ماه‌های بعد بر عهده خانواده نیست، افزود: مهد کودکی که در اسفند تعطیل شده اگر پرسنل خود را اخراج کرده باشد و پرسنل مورد نظر بیمه بوده باشند می‌توانند اقدام کنند تا بیمه بیکاری دریافت کنند.

معاون اجتماعی بهزیستی استان اصفهان تصریح کرد: وضعیت مهدهای کودکی که پرسنل خود را اخراج کرده‌اند نیازمند بررسی است و باید بررسی شود مهدکودکی که پرسنل خود را اخراج کرده در چه وضعیتی و تحت چه شرایطی این کار را کرده است.

وی با تاکید بر اینکه همه مهدهای کودک امیدوارند که بعد از تعطیلات فروردین به ادامه فعالیت بازگردند، افزود: مهدهای کودک اگر پرسنل خود را اخراج کرده باشند چگونه می‌توانند فعالیت خود را شروع کنند؟ و اگر مهدکودکی تصمیم بر بستن کامل داشته باشد باید به بهزیستی اعلام کند اما تا امروز هیچ تقاضایی برای فسخ پروانه فعالیت از سوی مهدهای کودک به بهزیستی ارسال نشده است.

ناجی با اشاره به اینکه بیمه بیکاری تنها شامل پرسنلی می‌شود که از کار اخراج شده باشند، اظهار کرد: این امر هم در صورتی است که پرسنل قبلاً بیمه شده باشند اما بسیاری از مهدهای کودک نیروهای خود را بیمه نکرده بودند و استفاده از بیمه بیکاری سازوکار مشخصی دارد و شامل همه نیروها نمی‌شود.

وی با تاکید بر اینکه همه مهدهای کودک امیدوارند که بعد از فروردین دوباره شروع بکار کنند، گفت: مهد کودکی که به نیروهای خود پیشنهاد بیمه بیکاری می‌دهد به معنای تصمیم برای تعطیلی است اما هنوز هیچکدام از آنها این امر را به بهزیستی اطلاع نداده‌اند.

معاون اجتماعی بهزیستی استان اصفهان تصریح کرد: خانواده‌ها به خدمات مهدهای کودک نیاز دارند و به خصوص مادران شاغل نیازمند فعالیت مهدهای کودک هستند و تا امروز چیزی با عنوان تعطیلی دائم مهدهای کودک مطرح نشده است که بخواهند پرسنل خود را اخراج کنند.

کد خبر 417132

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.